موضوعات داغ

اولین محموله خودروهای وارداتی چانگان CS35 پلاس ترخیص شد + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه خودروسازی سایپا اولین محموله خودروهای وارداتی را ترخیص کرده است تا قوانین و سیاست‌های واردات خودرو در کشور عملیاتی شود.

فیلم ترخیص اولین محموله خودروهای وارداتی چانگان سایپا

تا پایان سال جاری، سایپا قصد دارد تا 100 هزار دستگاه خودروی چانگان را وارد کند تا بازار خودرو تنظیم شده و به نیازهای متقاضیان پاسخ مناسبی داده شود.

براساس گزارش روابط عمومی سایپا، اولین محموله خودروهای وارداتی گروه خودروسازی سایپا که از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رسیده است، ترخیص شده است.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مورد ترخیص خودروهای وارداتی گروه سایپا اظهار کرد که پس از 5 سال وقفه، اولین دسته از خودروهای وارداتی از گمرک آپرین ترخیص شده است.

ضیغمی با اشاره به اینکه این اولین محموله شامل 1,108 دستگاه خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده، افزود: در روزهای آتی، مجموعه جدیدی از خودروها وارد کشور خواهد شد و عملیات تخلیه آنها در بنادر انجام خواهد شد.

ضیغمی با بیان اینکه ترخیص خودروهای وارداتی به دلیل مشکلات قوانین وارداتی که در شرایط غیرتحریمی طراحی شده بود، چالش‌های زیادی داشت، گفت: با همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط توانستیم اولین دسته از خودروهای وارداتی را ترخیص کنیم که این موضوع باعث افزایش سرعت ترخیص سایر خودروها خواهد شد.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مورد قیمت خودروهای وارداتی گفت: در روزهای آینده، قیمت نهایی خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت مشخص خواهد شد و پس از آن، عرضه خودروها اجرا خواهد شد.

گفته شده که در دو ماه آینده واردات خودرو سریع‌تر انجام خواهد شد. هفته آینده عرضه خودروهای وارداتی برای متقاضیان شروع خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت اعلام کرده است که ۱۵۰۰ خودرو دیگر نیز در حال دریافت مجوز ترخیص از گمرک هستند. پس از دریافت تاییدیه‌های استاندارد، این خودروها نیز به فروش خواهند رسید. تعدادی از این خودروها برندهای فیات، زوتی، هیوندای، کیا و میتسوبیشی هستند.

کوروش کمانکش، معاون خرید گروه خودروسازی سایپا نیز درباره ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی این شرکت اعلام کرد: که با وجود تمام مشکلاتی که در این راه وجود داشت، بخشی از خودروها با موفقیت از گمرک ترخیص شدند.

او همچنین افزود: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلات واردات خودرو را حل کرده‌اند و توانسته‌اند خودروها را به صورت ترخیص شده از گمرک عرضه کنند. گروه خودروسازی سایپا قصد دارد هزار و 108 دستگاه خودرو چانگان CS35 پلاس و 125 دستگاه CS55 پلاس را به بازار عرضه کند و تا یک ماه آینده امکان ترخیص مدل‌های دیگر چانگان نیز فراهم خواهد شد.

درباره خودروهای وارداتی چانگان، بیان شده است که برند چانگان با مدل های CS15 پلاس، CS35 پلاس، CS55 پلاس، CS75 پلاس، Uni-k، Uni-T و پیکاپ هانتر وارد کشور خواهد شد.

معاون خرید گروه خودروسازی سایپا اظهار امیدواری کرده است که خودروهای وارداتی چانگان طی یک ماه آینده به دست متقاضیان برسد. همچنین، اعلام شده که تا پایان سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو چانگان با مدل های CS35 پلاس، CS55 پلاس و Uni-k وارد کشور خواهد شد، به منظور کمک به تنظیم بازار و توزیع مناسب خودرو به متقاضیان.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد