موضوعات داغ

فاطمی امین از مجلس رای اعتماد نگرفت، خداحافظی فاطمی‌امین از وزارت صمت + آمار رای

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در جلسه ۳۰۴ مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دوره یازدهم این مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دادند و پس از پنج ساعت زمان پیش‌بینی شده در آئین‌نامه داخلی، به فاطمی امین اعتماد نکردند.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، به رای گذاشتن درباره عدم اعتماد به فاطمی امین وزیر صمت پرداخته شد. بر اساس نتایج آرا، ۱۰۲ نماینده مخالف، ۱۶۲ نماینده موافق و ۲ نماینده ممتنع بودند. همچنین، ۶ رای باطله نیز در مجموع آرای محاسبه شده و کل تعداد آرا برابر با ۲۷۳ بود. با توجه به این نتایج، مجلس به فاطمی امین وزیر صمت، عدم اعتماد را اعلام کرد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، که در روز یکشنبه- ۱۰ اردیبهشت- برگزار شده بود، پس از اظهارات مخالفان و موافقان، استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، وکلای ملت با رای موافق، رای مخالف و رای ممتنع از مجموع نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند.

در جلسه استیضاح وزیر صمت، که در تاریخ ۱۰ آبان ماه سال گذشته برگزار شده بود، نمایندگان با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کرده بودند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد و رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است.

آیین‌نامه داخلی برای این جلسه، یک ساعت برای دفاعیات رئیس جمهور، دو ساعت برای نمایندگان متقاضی استیضاح و دو ساعت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده بود. همچنین، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت دعوت شده بود.

در این جلسه، علاوه بر نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر صنعت، معدن و تجارت (سیدرضا فاطمی امین)، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حاضر بودند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد