موضوعات داغ

حراج فوکس واگن بیتل با قیمت رولزرویس گوست

عکس مطلب اول
به غیر از پیروزی مقابل توتالیتاریسم نازی، جنگ جهانی دوم همراه با خود یک چیز خوب دیگر هم داشت و آن هم فولکس واگن بیتل بود.
این خودرو یعنی فولکس قورباغه‌ای به طور عمده برای نخبگان نازی و نیروهای نظامی در طول جنگ تولید شد که یکی از خاص‌ترین مدل‌های آن، خودروی پیش رو یعنی فولکس واگن بیتل KdF Wagen Type 60 است.
این خودرو به عنوان سالم‌ترین مدل باقی مانده از فولکس واگن ذکر شده، متعلق به یکی از مناطق شمالی کالیفرنیاست که در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به قیمت 295 هزار دلار برای فروش لیست شده است. یعنی چیزی حدود 850 دلار کمتر از رولزرویس گوست سری دوم که درب‌های آن به صورت متقارن باز شده و از یک پیشرانه توربو دوقلوی 6.6 لیتری دوازده سیلندر سود می‌برد.
حال چرا برای یک خودروی تاریخ گذشته باید هزینه‌ای معادل یک رولزرویس گوست خرج کرد؟!. جواب آن در خاص بودن و تعداد محدود آن خلاصه می‌شود. براساس برآوردهایی که صورت گرفته، این نمونه از فولکس واگن یعنی KdF تنها 40 دستگاه از آن در جهان امروز باقی مانده که سالم‌ترین مدل آن را اکنون شاهد هستید و باعث می‌شود کوهی از اسکناس سبز برای داشتن آن نیاز باشد.
در آگهی مندرج توسط مالک این خودرو، گفته شده که فولکس واگن بیتل مدنظر متعلق به سال 1943 میلادی و مهم‌تر از آن، متعلق به مدیر صلیب سرخ آلمان در پوتسدام- بابلسبرگ است که طبق آرشیوها، در ماه ژوئن به صاحبش تحویل داده شده است. بنابر این با توجه به اعدادی همچون 091477-1 بر روی شاسی این خودرو می‌توان به کلکسیونی بودن این خودرو پی برد که ارزش بسیار بالایی برای خرید و فروش دارد.
درست است که برای این خودرو قیمتی تقریبا زیاد معادل 295 هزار دلار در نظر گرفته شده است، ولی قطعا این خودرو ارزشی بیشتر از لباس "جودی گارلند" در فیلم جادوگر شهر OZ ساخته شده در سال 1939 میلادی دارد که به قیمت 1.56 میلیون دلار به فروش رسید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/17
طراحي فضاييش نسبت به زمان خودش ميرزه به كل كارخونه رولزرويس . هر چند كه خود رولز رويس هم ساليان ساله كه تحت تملك آلمانياست.
1395/4/17
چه باحاله! مصداق بارز ماشین مشتی ممدلی نه بوق داره نه صندلی
هیچی نداره این D:
1395/4/17
سلام
میخواستم در مورد ماشین ازتون مشورت بگیرم چون بین سه مدل ماشین گیر کردم و اینم بگم که مشکل مال ندارم و اگه ماشین بهتری میشناسین معرفی کننین راستش من بین سه مدل لکسوس lx 570 و بنز کلاس g و جک s5 گیر کردم اما اطلاعات درست وحسابی از ماشین ندارم اگه میشه کمکم کنید با تشکر
1395/4/17
چیییی؟؟؟؟؟؟؟
من بین سه مدل لکسوس lx 570 و بنز کلاس g و جک s5 گیر کرد؟؟؟؟؟؟؟
شوخی میکنی یا جدی پرسیدی؟
1395/4/17
از این که بنز و لکسوس هردو شرکت هایی با قدمت و با کیفیت در ساخت خودرو هستن شکی نیس و هردو گزینه های خوبین!! اما در مورد جک باید بگم اطلاعات زیادی ندارم ولی خوب چون چینیه خودم ب شخصه نمیپسندم چون ممکنه تو بلندمدت اذیت بکنه! من ب شخصه بنز کلاس G رو ترجیح میدم گرچه لکسوس هم خیلی ماشین توپیه
1395/4/17
اگه ميخواي صادقانه بهت بگم شك نكن جك s5 از همش بهتره ، فقط دنده هوايي كم داره كه اگر تو سر پائيني خلاص بري يهو ترمز بزني اين آپشن فعال ميشه.
1395/4/24
عمو کلاس چندی؟