موضوعات داغ

سدان آریزو 5 اسپورت به زودی در بازار کشور + عکس و مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بیلبوردهای جدید شرکت مدیران خودرو که در سطح کشور به نمایش درآمده است خبر از عرضه خودروی سدان بروز شده آریزو 5 اسپورت می‌دهد. محصولی که چند ماه پیش به صورت محدود و تنها با حضور خبرنگاران رونمایی شد حالا قرار است به بازار کشور وارد شود. این محصول جدید شرکت مدیران خودرو که با برند ام وی ام به زودی وارد بازار خواهد شد، در واقع نسخه ارتقا یافته و فیس لیفت آریزو 5 است که با نام آریزو 5 اس (اسپورت) عرضه می‌شود.

تغییرات آریزو 5 اسپورت

با ایجاد بعضی از تغییرات در بخش طراحی خارجی این خودرو چهره جذاب و مدرن‌تری نسبت به مدل قبلی به خود گرفته است.در نمای جلوی این خودرو طرح جلو پنجره‌ی ماتریکسی به سبک طرح waterfall و طرح مه شکن windknife به چشم می‌خورد و دوز اسپورت بودن خودرو را افزوده است.

طراحی دیفیوزر‌های عقب نیز تغییر کرده و در هماهنگی با بخش جلو حال و هوای بهتری را به خودرو داده است.

آریزو 5 اسپورت

در داخل خودرو نیز با تغییراتی همراه بوده است و فضای داخلی کاملا مشابه سدان آریزو ۶ پرو شده است. طرح غربیلک فرمان خودرو ماشین نیز به سبک دیگر خودروهای جدید فرم D-Cut شده و دارای عایق دمایی و کنترل نیروی مورد نیاز سرعت های پایین و بالا است.

صندلی راننده برقی شده و همچنین اضافه شدن گرمکن به صندلی‌های جلوی خودرو نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. طراحی پنل تهویه مطبوع این خودرو تغییر نموده و به شکل لمسی و با طراحی خطی درآمده است.

به طور کلی، آریزو 5 اس با طراحی جذاب و مدرن، امکانات کاربردی و تغییراتی که در داخل و بیرون خودرو صورت گرفته است، می‌تواند یکی از رقبای قوی در بازار خودروهای سدان باشد.

فضای داخلی آریزو 5 اسپورت

مشخصات فنی آریزو 5 اسپورت

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1498 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه را دارد. یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 سرعته نیروی تولیدی را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. این مجموعه گیربکس و پیشرانه شتاب 0 تا 100 کیلومتر رسمی 10.04 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. سیستم انتخاب حالت رانندگی ECO/Sport Mode در این خودرو قرار داده شده است.

سیستم تعليق ام وی ام آریزو5 اسپورت جلو از نوع مستقل Mc Person با فنر پیچشی و سیستم تعلیق عقب از نوع Torsion Beamاست.

جدول مشخصات فنی آریزو 5 اسپرت

نام خودرو آریزو 5 اسپرت
کشور سازنده چین
سال (طراحی) 1401
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 9 سرعته CVT
شتاب 0 تا 100 10.04 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1278 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4532 طول - 1814 عرض - 1487 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/19
این ماشین دو ایراد دارد

یکی فنی تا وقتی گیربکس CVT داره
و دیگری ماشین 9 هزار دلاری است که چند هزار دلار گرون تر در داخل قیمتشو عنوان میکنند

وگرنه چرا که نه ،یک ماشین خوب و ارزون 450 میلیون تومنی هست (با دلار فعلی) که ارزشش از دنا اتومات بیشتره!
مشکلات کنترل کیفی و برقی و زدن از متریال ساخت نداره دست کم
1402/2/19
موتور 1.6 روش میزاشتن بهش تازه فکر میکردم برای خرید. با این موتور همون ساندروی خودم را نگه میدارم. آدم وقتی ماشین به نسبت باکیفیت خودشو میفروشه و روش 400-500 تومن هم میزاره، حداقل انتظار داره ماشین راه بره! یه شتاب معقول داشته باشه که با موتور 1.5 اصلا به این مهم نمیرسی.