موضوعات داغ

واردات خودروی کره‌ای به ایران ممنوع شد، نسخه ممنوعیت ها دوباره تجویز شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

گزارشی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به ایران منتشر شده است. درخواست وزارت امور خارجه به همراه تأیید وزارت صنعت، موجب صدور این تصمیم شده است. چندی پیش، دولت ممنوعیت پنج ساله واردات خودروهای خارجی را برداشته و قرار شد خودروهای خارجی بدون محدودیت وارد کشور شوند.

با این حال، خبر رسیده که واردات خودروهای کره‌ای به ایران ممنوع شده است. وزارت امور خارجه نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی فرستاده و درخواست کرده بود که به دلیل عدم آزادسازی 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، واردات خودروهای کره‌ای به ایران ممنوع شود. در پاسخ، شورای عالی امنیت ملی این نامه را به وزارت صنعت ارجاع داد. با این حال، وزارت صنعت تصمیم به بررسی نگرفت و دستور عدم ثبت سفارش را صادر کرد.

در حالی که پیش از این، تعدادی خودروی کره‌ای ثبت سفارش شده بوده است. با این حال، عرضه خودروهایی که تاکنون ثبت سفارش شده‌اند، مشکلی نخواهد داشت.

با آزادسازی واردات خودروهای خارجی به کشور، برخی از برندهای خارجی هنوز هم ممنوع واردات به کشور هستند. این شامل برندهای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی است. در حال حاضر، واردات خودروهای کره‌ای نیز به کشور ممنوع اعلام شده است. در نتیجه، به نظر می‌رسد که تنها خودروهای چینی قابلیت ورود به بازار ایران را دارند. این خودروها پیش از این نیز مونتاژ شده بودند و هیچ محدودیتی برای واردات آنها وجود نداشت. از این رو، ایرانیان باید با از خودروهای با کیفیت کره‌ای مانند کیا، هیوندای و سانگ یانگ محروم شوند.

در اسفند ماه، سامانه ثبت سفارش خودرو غیر فعال شد و دولت پس از ۱۵ ماه تبلیغات گسترده برای واردات خودروهای خارجی، مسیر اصلی ورود این خودروها به ایران را بست. در این مدت، شرکت‌های واردکننده برای اخذ نمایندگی از شرکت‌هایی مانند کیا هزینه، زمان و اعتبار خود را صرف کرده بودند که با انتشار این خبر وضعیت آینده آن‌ها مشخص نیست.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/20
باند های مافیایی دوباره دست به کار شدند تا خودرو ای کره ای دپو شده خود را با قیمت بالا رد کنند عجب !!!!!؟؟؟؟؟؟؟
1402/2/22
مملکت که نیست! هر روز یک داستان جدید