موضوعات داغ

نگاهی به دانگ فنگ شاین مکس، رقیب آریزو 8 در بازارهای صادراتی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دانگ فنگ یکی از شرکت‌های شناخته شده خودروسازی چین است که علاوه بر نام خود، با برندهای دیگری نیز فعالیت می‌کند. اکثر محصولات این برند شامل کراس‌اوورها هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به لاماری ایما (دانگ فنگ T5 Evo)، فردا T5 ( دانگ فنگ T5) یا دیگنیتی پرایم (دانگ فنگ ix5) اشاره کرد. با این حال خودروساز چینی یک سدان نیز در سبد محصولات خود دارد که نام آن دانگ فنگ شاین مکس است. این خودرو هم‌اکنون وارد بازار روسیه شده است و با توجه به علاقمندی شرکت‌های ایرانی به این برند، بعید نیست در آینده نزدیک نیز وارد ایران شود. این خودرو با نام دانگ فنگ آئولوس نیز در برخی بازارها عرضه شده است.

دانگ فنگ شاین مکس در بخش خودروهای کلاس D‌ طبقه بندی می‌شود و رقیب چری آریزو 8 است که به زودی وارد بازار کشورمان خواهد شد. با این حال ابعاد آن از تویوتا کمری یا کیا اپتیما (کیا K5) کوچک‌تر است. این خودرو 4797 میلیمتر طول، 1870 میلیمتر عرض و 1475 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور آن نیز 2770 میلیمتر عنوان شده است.

دانگ فنگ شاین مکس براساس پلتفرم جدید این شرکت موسوم به DSMA (Dongfeng Superior Modular Architecture) توسعه یافته است که به طور همزمان برای تولید خودروهای درون‌سوز و برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم شامل سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب، قابلیت نصب موتور به صورت عرضی، سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و فرمان برقی است.

دانگ فنگ شاین مکس

نیروی دانگ فنگ شاین مکس همانند بسیاری دیگر از خودروهای برقی، توسط موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر تامین می‌شود. این پیشرانه که با کد C15TDR شناخته می‌شود، حداکثر 190 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه از برند Getrag نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. البته مشتریان چینی قادر به خرید نسخه شاین مکس هیبریدی این خودرو نیز هستند. قیمت این خودرو در روسیه معادل 2,990,000 روبل (دو میلیارد و 36 میلیون تومان) است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد