موضوعات داغ

لکسوس GX مدل ۲۰۲۴ با موتور V6 به همراه نسخه آفرود اورتیل معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لکسوس GX مدل ۲۰۲۴ این شاسی بلند را وارد نسل سوم خود می‌کند تا جایگزین نسل فعلی آن شود که اولین بار در سال مدل ۲۰۱۰ عرضه شده بود. مدل جدید ظاهری جذاب‌تر و خشن‌تر از مدل قبلی دارد و از فناوری‌های مدرن‌تری بهره می‌برد. فروش این شاسی بلند جدید در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

GX مدل ۲۰۲۴ روی پلتفرم بدنه روی شاسی GA-F ساخته شده که در LX 600 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو دارای سیستم تعلیق دوجناقی در جلو و تعلیق چنداتصالی در عقب است. مدل جدید از فرمان برقی الکترونیکی بهره می‌برد که به ادعای لکسوس، حس فرمان‌پذیری در جاده و آفرود را افزایش می‌دهد.

در زمان عرضه، تنها پیشرانه موجود موتور ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو با توان ۳۴۹ اسب بخار و گشتاور ۴۷۹ نیوتن متر است که در کنار یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعته خودکار کار می‌کند. این پیشرانه ظرفیت یدک‌کشی ۳۶۰۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

پیشرانه استاندارد GX شامل سیستم چهار چرخ محرک تمام وقت و دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده لغزش محدود تورسن است. جعبه‌دنده کمکی الکترونیکی این مدل سریع‌تر از مدل قبلی عمل می‌کند. نسخه آفرود اورتیل نیز دارای دیفرانسیل عقب قفل‌شونده است.

لکسوس GX

در آینده یک پیشرانه هیبریدی برای GX در دسترس خواهد بود. یکی از سخنگویان تویوتا در این باره گفته است: "ما در حال حاضر بازه زمانی مشخصی برای این پیشرانه هیبریدی نداریم."

GX جدید هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. این مدل دارای بدنه‌ای زاویه‌دار با خطوط طراحی زمخت است. جلوپنجره دوک نخ‌ریسی لکسوس هنوز هم در جلو قابل مشاهده است، اما طراحان با ترکیب این عنصر با نمای جلو، جلوه بصری آن را کاهش داده‌اند. نیمرخ GX جدید بهترین نما از شیشه جلوی عمودی را فراهم می‌کند. در قسمت عقب شاهد درب عقب برقی با شیشه‌ای که به صورت جداگانه باز می‌شود و سنسور ضربه برای باز شدن خودکار هستیم.

GX مدل ۲۰۲۴ در شش نسخه در دسترس خواهد بود: پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس، اورتیل و اورتیل پلاس. دو مورد آخر، نسخه‌های آفرود هستند.

خریداران می‌توانند GX را با ۱۱ رنگ بدنه از جمله سفید مرواریدی، خاکستری مرواریدی، نقره‌ای اتمی، اینکاگنیتو، خاویاری و سبز مرواریدی سفارش دهند. نسخه‌های اورتیل و اورتیل پلاس با طراحی دورنگ سقف مشکی و بدنه نقره‌ای اتمی، اینکاگنیتو، سبز مرواریدی یا خاکی در دسترس خواهند بود.

این دو نسخه با رنگ مشکی روی گلگیرها و اسکید پلیت آلومینیومی عرضه می‌شوند و از چرخ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای ۳۳ اینچی بهره می‌برند. این مدل‌ها با سیستم کنترل خزیدن، کنترل کمکی در سراشیبی و پایش چندسطحی سه‌بعدی در دسترس هستند. سیستم تعلیق دینامیک الکترونیکی کینتیک، قابلیت آفرود بهتری را فراهم می‌کند. اورتیل پلاس دارای صندلی‌های ویژه مجهز به ماساژور و بالشتک برقی است.

در حالی که طراحی بدنه GX جدید خشن‌تر از مدل‌های قبلی است، طراحان لوکس بودن کابین را در اولویت قرار داده‌اند. مدل جدید از یک پنل ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی بهره می‌برد، در حالی که مدل کنونی دارای خوشه ابزار آنالوگ با یک صفحه نمایش کوچک در وسط است. اندازه نمایشگر سرگرمی از ۱۰.۳ اینچ در مدل کنونی به ۱۴ اینچ افزایش پیدا کرده است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. دستگیره‌هایی برای کنترل دما و میزان صدا وجود دارد. دکمه‌های کنترل جعبه‌دنده کمکی و دیفرانسیل‌ها در پشت دسته دنده روی کنسول مرکزی قرار دارند. نمایشگر هدآپ به عنوان آپشن قابل سفارش است.

لکسوس GX

لکسوس جی ایکس مدل ۲۰۲۴ با دو چیدمان عرضه می‌شود: چیدمان شش نفره با صندلی‌های تک‌نفره برای ردیف دوم و چیدمان هفت نفره با یک صندلی سراسری در ردیف دوم. صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سیستم تهویه هستند که به عنوان آپشن برای صندلی‌های عقب قابل سفارش است.

در تودوزی از ترکیب چرم نیمه آنیلین و NuLuxe در رنگ‌های مشکی، خاکستری یاقوتی و برنزه استفاده شده است. در نسخه‌های اورتیل شاهد ترکیب دو رنگ سیاه و زیتونی یا شاتو و زیتونی هستیم.

هنوز جزئیاتی درباره قیمت لکسوس GX مدل ۲۰۲۴ اعلام نشده است. قیمت مدل فعلی از ۵۹۷۷۵ دلار شروع می‌شود. زمانی که لکسوس LX 600 را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد، در واقع قیمت آن کمی کمتر از مدل ۲۰۲۱ بود. بنابراین نباید شاهد تغییر چشمگیری در قیمت GX جدید باشیم.

سال گذشته، لکسوس ۲۹۹۴۵ نسخه از GX را به مشتریان تحویل داد. این رقم نسبت به فروش ۳۲۵۰۹ نسخه در سال ۲۰۲۱، نشانگر افت ۷.۹ درصدی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد