موضوعات داغ

برنامه ساخت خودروهای لوکس چینی، رویکرد جدید صنعت خودروسازی چین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در گذشته، صنعت چین با تولیدات اقتصادی و کم‌هزینه شناخته می‌شد. اما در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در صنایع مختلف این کشور از جمله هوافضا و زیرساخت‌ها رخ داده است. این تحولات به حدی بوده که اکنون 48 درصد صادرات تلویزیون و 57 درصد صادرات گوشی‌های هوشمند جهان را چین در دست دارد. در عین حال، صنعت خودروسازی چین نیز با سرعتی شگفت‌انگیز در حال پیشرفت است و به دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شده است.

برند لوکس اکسید

از سال 2009، چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو در جهان شناخته شده است و این رتبه را تاکنون حفظ کرده است. این موضوع در سال‌هایی که صنعت خودروی جهان تحت تأثیر کرونا بود، بیشتر به چشم می‌آمد، زیرا بازار خودروی چین توانست حجم تولید و فروش 25 میلیونی سالانه خود را حفظ کند.

به علاوه، شرکت‌های خودروسازی چین در جهت «جهانی‌شدن» حرکت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات انجمن خودروسازان چین، از سال 2017 تا 2020، صادرات خودروی چین به ترتیب 891000، 1041000، 1024000 و 995000 دستگاه بوده است. این امار نشان‌دهنده قدرت تحمل شگفت‌انگیز صنعت خودروی چین در برابر بحران کرونا و کمبود تراشه است. در سال 2021، صادرات خودروی چین به 2015000 دستگاه رسید و برای اولین بار رکورد 2 میلیون دستگاه را شکست. از ژانویه تا نوامبر 2022، صادرات خودروی چین به 2,785,000 دستگاه رسید که 55.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

در بازارهای خاص، از ژانویه تا اکتبر 2022، ده کشور برتر در مجموع صادرات خودروی چین شامل مکزیک، شیلی، عربستان، بلژیک، استرالیا، فیلیپین، بریتانیا، روسیه، مالزی و تایلند بوده‌اند. بنابراین، خودروهای چینی نه‌تنها در بازارهای کشورهای درحال‌توسعه گسترش‌یافته‌اند، بلکه در کشورهای توسعه‌یافته مانند بلژیک و بریتانیا نیز حضور یافته‌اند.

به همین ترتیب، رشد خودروهای چینی نه‌تنها در حوزه کمیت، بلکه در تحول و ارتقاء فناوری‌ها و برندهای اصلی، از جمله برندهای لوکس نیز مشهود است. در سال‌های اخیر، برند لوکس چینی به نام اکسید در اروپای شرقی، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و کشورهای توسعه‌یافته حضور پیدا کرده و با برندهای لوکس بین‌المللی رقابت کرده است. این برند در آینده نزدیک، نامی برجسته در عرصه خودروهای لوکس خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد