موضوعات داغ

کیا سلتوس ۲۰۲۴ در ۷ تریم متفاوت عرضه می‌شود + جزئیات قیمت

عکس مطلب اول

مدل ۲۰۲۴ کیا سلتوس حدود ۷ ماه پس از عرضه به بازار آمریکا، روانه بازار محلی شده است. سلتوس ۲۰۲۴ در ۷ تریم متفاوت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و یک پیشرانه جدید به صورت آپشنال برای آن معرفی شده است. ارزان‌ترین نسخه سلتوس ۲۵۷۱۵ دلار قیمت دارد، حال آنکه گران‌ترین مدل یعنی تریم SX AWD با قیمت ۳۱۲۲۵ دلار به فروش می‌رسد.

کیا سلتوس یک محصول بسیار ارزشمند برای کمپانی کره‌ای به حساب می‌آید، چون سرعت فروش بالایی دارد. از بین ۷ تریم متفاوت، ۵ مورد از آن‌ها با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه شده است. حتی ساده‌ترین تریم سلتوس، یعنی نسخه LX AWD نیز از سیستم انتقال قدرت روی چهارچرخ استفاده می‌کند.

کیا سلتوس ۲۰۲۴

از لحاظ امکانات، هر ۷ تریم سلتوس دارای تجهیزات استانداردی همچون دوربین پارک، دستیار ممانعت از برخورد از سمت جلو، دستیار کنترل حرکت بین خطوط، نوربالای هوشمند و ... هستند. مدل ۲۰۲۴ با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندره عرضه می‌شود که حداکثر قدرت آن به ۱۹۵ اسب بخار می‌رسد. این موتور با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده که قوای محرکه را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. البته این مشخصه در دو نسخه AWD، یعنی تریم‌های EX FWD و S FWD قابل‌دسترس نیست.

نمای داخلی کیا سلتوس ۲۰۲۴

ولی همان‌طور که گفته شد، پیشرانه دیگری نیز برای سلتوس معرفی شده است. پیشرانه جدید ۲ لیتری ۴ سیلندره از نوع تنفس طبیعی بوده و می‌تواند ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای این موتور تنها گیربکس CVT در نظر گرفته شده که بسته به تریم، قوای محرکه را به سمت دو یا چهارچرخ هدایت می‌کند. البته پیشرانه آپشنال در حالت تک دیفرانسیل، اثربخشی و کارایی بیشتری دارد. در این حالت، مصرف سوخت کیا سلتوس در داخل شهر، بیرون شهر و جاده ترکیبی به ترتیب به ۱۲، ۱۴ و ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

جزئیات قیمت کیا سلتوس ۲۰۲۴ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

تریم

قیمت

سلتوس LX AWD

۲۵۷۱۵ دلار

سلتوس EX FWD

۲۷۱۱۵ دلار

سلتوس S FWD

۲۶۳۱۵ دلار

سلتوس S AWD

۲۷۸۱۵ دلار

سلتوس EX AWD

۲۹۳۱۵ دلار

سلتوس X-Line AWD

۳۰۰۱۵ دلار

سلتوس SX AWD

۳۱۳۱۵ دلار

 

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد