موضوعات داغ

شاهین و کوییک با چه قیمتی به روسیه و ونزوئلا صادر می شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به نفوذ گسترده برخی شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف، مدیرعامل سایپا با ابراز نگرانی، تأکید کرد که شرکت‌های داخلی روز به روز با مشکلاتی جدید روبرو می‌شوند که جلوی ورود به اقتصاد جهانی را می‌گیرد.

به‌علاوه، محمد علی تیموری به قیمت فروش خودروهای "شاهین" و "کوئیک" در روسیه و ونزوئلا اشاره کرد و اعلام کرد که این محصولات به ترتیب با قیمت‌های بالغ بر ۱۹ هزار دلار و بیش از ۱۵ هزار دلار در این کشورها به فروش می‌رسند.

تیموری اظهار داشت که در سال گذشته، تولید روزانه سایپا به ۱۰۵۰ دستگاه خودرو می‌رسید و متأسفانه ۹۲ درصد این تولیدات ناقص بودند و به پارکینگ منتقل می‌شدند. به عبارت دیگر، ۸۷ هزار خودروی ناقص، با میانگین یک سال و نیم زمان در پارکینگ می‌ماندند.

تیموری مدیرعامل سایپا

وی اضافه کرد: علاوه بر مشکلات کیفیت و نقدینگی، همچنین با مشکلات مالی نیز روبه‌رو بودیم و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت هزینه پارکینگ‌ها به زحمت دست‌یافته بود.

تیموری با بیان اینکه راهی بهتر از اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، تأکید کرد: باید هزینه‌های خرید را کاهش داد. در این راستا، سایپا در سال گذشته با حفظ منابع، به‌طور مجموع ۲۵۰۰ میلیارد تومان کاهش خرید داشته است. اقتصاد جهانی رقابتی است و می‌توان با افزایش کیفیت، قیمت کمتری خرید.

این مسئول با اشاره به مسئله کیفیت نیز اظهار داشت: خودرویی مانند "شاهین" که توسط یک شرکت خارجی با همکاری سایپا، بر اساس پلتفرم یاریس طراحی شده است، در گذشته ناموفق به نظر می‌رسید و اما اکنون از تحولی عمده عبور کرده است و با استقبال بیشتری از سوی عموم مردم روبروست و به طوری که مردم به دلیل کیفیت پایین دیگر به نمایندگی‌ها مراجعه نمی‌کنند.

مدیرعامل سایپا با اشاره به تهدیدات خارجی و موانع داخلی در تولید، با بیان اینکه تولید روزانه سایپا به ۲۲۲۲ دستگاه خودرو می‌رسد، بیان کرد: نفوذ برخی شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف به حدی فزایده است که هر روز شرکت‌های داخلی را به چالش می‌کشند تا به اقتصاد جهانی وارد نشوند.

کوئیک" با قیمت ۷۰۰۰ دلار به ونزوئلا صادر شده است

قیمت شاهین و کوییک در روسیه و ونزوئلا

طبق گفته این مسئول، هر دستگاه خودروی "شاهین" با قیمت ۱۱ هزار دلار از کارخانه به روسیه صادر و در بازار روسیه با قیمت ۱۹ هزار دلار به فروش می‌رسد. همچنین خودروی "کوئیک" با قیمت ۷۰۰۰ دلار به ونزوئلا صادر شده و به دلیل هزینه‌های حمل و نقل ۳۰۰۰ دلار و عوارض گمرکی ۴۰۰۰ دلار، با قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار در بازار ونزوئلا به فروش می‌رسد.

وی افزود: پس به راحتی می‌توانیم این خودروها را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم و به دلار نیز درآمدزایی کنیم. همچنین، پس از ۹ سال، شرکت نیز قراردادی برای راه‌اندازی و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به ونزوئلا امضا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد