موضوعات داغ

سامانه یکپارچه شهریور ماه باز خواهد شد + زمان مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرده است که متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه ثبت‌نام کرده و با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شده‌اند، در ماه شهریور فرصت خواهند داشت تا برای خرید مجددا اقدام کنند. تا کنون، دو مرحله ثبت‌نام در این سامانه انجام شده است؛ در مرحله اول، بیش از 936 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بودند. در مرحله دوم تعداد ثبت نامی‌ها به بیش از 2 میلیون نفر افزایش یافت و اولویت انتخاب خودرو براساس طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان داده می‌شود.

بعضی از ثبت‌نام‌های انجام شده در مرحله دوم مربوط به متقاضیان خودرو‌های خصوصی بودند، اما به دلیل نداشتن ظرفیت تولید کافی توسط برخی از خودروسازان، به این دسته از متقاضیان خودرو تخصیص داده نشدند. به طور کلی، 97 درصد از متقاضیان در این مرحله خودرو تخصیص داده شده‌اند و فقط 3 درصد از آن‌ها باقی‌مانده‌اند.

برای متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه ثبت‌نام کردند و خودرویی به آن‌ها تخصیص نیافت، در ماه شهریور امسال فرصت باز می‌شود تا خودروی مورد نظر خود را از میان خودروهای عرضه شده در این مرحله انتخاب کنند و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. همچنین، متقاضیانی که درخواست ویرایش خودرو دارند، در اولویت تخصیص قرار می‌گیرند و پس از تخصیص خودرو به دسته اول، ویرایش خودروهای دیگر انجام می‌شود.

اجرای مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو نیز بعد از پایان تخصیص و ویرایش خودروها در ماه شهریور اعلام می‌شود. طبق زمان‌بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت‌نامی به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و هیچ تعهدی برای تأخیر در تحویل خودرو وجود ندارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/5
سلام.در مرحله دوم ایکس ۲۲ دستی ثبت نام کردم در مرحله سوم میتونم ویرایش کنم یه ماشین دیگه انتخاب کنم؟
1402/5/5
من که قطعا شاهین اتومات که زمستان 1403 زدن رو عوض میکنم یا انصرف میدم چون قرار بود تا اخر سال بدن و این ماشین ارزش 2 سال صبر رو نداره و ارزش همون 3 ماه و 6 ماه رو هم به زور داشت
1402/5/7
منم دوسال گرفتارثبت نام بودم حالا طرح اول نوبت نزدن بعداز۴ماه زدن ۱۴۰۳درطرح دوم شاهین انتخاب کردم اینم زدن۱۴۰۳زمستان برای یک خودرومن باید۴سال صبرکنم. منی که دوتابچه وشوهرمریضی دارم چرا اذعان به مصرف کنند واقعه نمیرسدمحبورم شهریورخداکمک کن تغیربدم
1402/6/8
مرحله سوم باز شده
منم خودروی مدل ... مدیران رو ثبت کردم
اما باز پیامک فرستاده که:

باسلام
مشتری گرامی
با توجه به غیر قابل عرضه بودن خودروی .... در این مرحله ، لطفا برای ویرایش مجدد خودرو ظرف 24 ساعت آینده از سامانه یکپارچه خودروهای داخلی اقدام نمائید.
در غیر اینصورت اولویت قبلی برای شما لحاظ می گردد.
https://esalecar.ir/