موضوعات داغ

مسکوویچ 6 یا کی ام سی J7 در ناوگان تاکسی رانی روسیه

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو مسکوویچ ۶ یا همان جک A5 پلاس به ناوگان تاکسی‌رانی روسیه اضافه شده است. این خودرو که از سال ۲۰۲۱ با نام جک J7 در چین تولید می‌شود، حالا با نام مسکویچ ۶ در بازار روسیه موجود است. این خودرو به صورت مونتاژی تولید شده و تفاوت‌های خیلی زیادی با نمونه‌های تولیدی در ایران دارد که با نام کی ام سی J7 توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ می‌شود.

مسکوویچ ۶ در نسخه روسیه با موتور ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز شده است و دو نوع جعبه دنده دستی و CVT را دارد. این خودرو همچنین دارای امکانات ایمنی و رفاهی زیادی مانند شش عدد ایربگ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای نور و باران، استارت و ورود بدون کلید، کنترل کشش و سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به دریچه عقب است.

نمونه‌های تاکسی‌رانی این خودرو در روسیه تغییرات ظاهری کمی نسبت به نسخه عرضه شده در ایران دارد؛ مانند نصب بال عقب برای مسکویچ ۶. اما به طور کلی، این خودرو با نام مسکوویچ ۶ در روسیه به فروش می‌رسد و مشخصات فنی آن نیز اختلافات زیادی با نمونه‌های ایرانی یا کی ام سی J7 دارد.

خودرو مسکوویچ ۶ یا همان جک A5 پلاس به ناوگان تاکسی‌رانی روسیه اضافه شده است

مشخصات فنی کی ام سی J7

این خودرو با بهره‌مندی از یک توربو بهینه و سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI، قادر است تا حدود ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت (در ۵۵۰۰ دور در دقیقه) و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور (از ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه) تولید کند که برای یک خودرو نیمه‌لوکس با معیارهای وطنی، راندمان بسیار خوبی به حساب می‌آید.

انتقال این قدرت و گشتاور به چرخ‌های جلوی خودرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام می‌شود که عملکرد قابل قبولی دارد و با توجه به استفاده از سیستم دوکلاچه، به درستی عمل می‌کند تا با کمبود خاصی مواجه نشود. این خودرو با شتاب بسیار خوبی که حدود ۷.۶ ثانیه است، در جایگاه سریع‌ترین خودرو مونتاژ داخلی قرار می‌گیرد.

دیگر مشخصات فنی این خودرو شامل سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی (مولتی‌لینک) در عقب و ترمزهای چهارچرخ دیسکی در قسمت جلو از نوع خنک‌شونده می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/15
با سلام و احترام؛
ضمن عرض تشکر یک کم این خبر باید اصلاح شود:
این خودرو در روسیه با 2 مجموعه موتور عرضه خواهد شداولی که همان نمونه عادی 1.5 توربو است و بر روی آن جعبه دنده سی وی تی یا دستی 6 سرعته نصب خواهد شد در دوسطح امکانات استاندارد و کامفورت.174
دومی که فقط یک موتور همانند نمونه ایرانی دارد و اتفاقاً بخاطر انطباق با سوخت روسیه قدرت و گشتاورش کم شده و همان اعداد 174 اسب بخار و280 نیوتن متر گشتاور دارد. این هم با دو سطح امکانات کامفورت و پرستیژ ارائه می شود.
بنده هم عیناً مشابه نمونه ایرانی و فیسدلیفتجدید حک جی 7 است.
با این تفاصیل قطعات یدکی کی ام سی جی 7 علاوه بر ایران در دبی و روسیه هم یافت خواهد شد.
1402/5/15
با سلام و احترام؛
ضمن عرض تشکر یک کم این خبر باید اصلاح شود:
این خودرو در روسیه با 2 مجموعه موتور عرضه خواهد شد اولی که همان نمونه عادی 1.5 توربو است با 136 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور و بر روی آن جعبه دنده CVT یا دستی 6 سرعته نصب خواهد شد در دوسطح امکانات استاندارد و کامفورت.
دومی که فقط یک موتور همانند نمونه ایرانی دارد و GDI است و اتفاقاً به‌خاطر انطباق با سوخت روسیه قدرت و گشتاورش کم شده و همان اعداد 174 اسب بخار و280 نیوتن متر گشتاور دارد-مثل نمونه ایرانی- . این هم با دو سطح امکانات کامفورت و پرستیژ ارائه می شود.
بدنه هم عیناً مشابه نمونه ایرانی و فیس لیفت جدید جک جی 7 است.
در داخل خودرو ولی صندلی‌ها و فرمان با نمونه ایرانی تفاوت دارند ولی بقیه کاملاً شبیه نمونه ایرانی هستند. البته قسمت کنسول میانی و اهرم دنده نمونه CVT و ِDCT با هم متفاوت هستند.
با این تفاصیل قطعات یدکی کی ام سی جی 7 علاوه بر ایران در دبی و روسیه هم یافت خواهد شد.