موضوعات داغ

نقد و بررسی آلفا رومئو جولیا توسط جرمی کلارکسون

عکس مطلب اول
من نزدیک به سه دهه برای آلفارومئو جولیا صبر کردم ، خودرویی که تنها یک فیات با لوگوی آلفا نیست. بلکه یک دیفرانسیل عقب با قدرتی ترسناک است، آلفائی که حتما می خواهید در پارکینگ خانه خود داشته باشید.
اما واقعا این چنین است؟ بسیار خوب. به منظور بررسی اهداف این آزمون من قصد دارم، علاقه شخصی و عمیقم به آلفا، حتی مدل 75 آن را که هنگام استفاده از ترمز دستی اش امکان قطع شدن انگشتان وجود داشت و کلید های پنجره های برقی اش که در سقف اتومبیل بود و گویی تنها وسیله در دست طراحش یک خط کش بوده را نیز نادیده بگیرم و آلفارومئو را فقط به عنوان یک خودرو، یک ابزار و یا یک شیء بررسی کنم.
باید بگویم در مورد این خودرو دیگر اثری از نوستالژی های آلفا در فیلمهای داستین هافمن یا غرش موتور خودرو GTV مثل دورانی که آلفا ها در مسابقات رانندگان خودشون رو به زحمت و تعمیر می انداختند نیست.
خوب، اجازه بدهید با مشخصات فنی شروع کنیم. این سدان چهار درب با حداکثر سرعت 191مایل بر ساعت، موتور 2900 سی سی توربو شارژ دار V شکل و شش سیلندر ، به طرز فوق العاده ای طنین انداز و درعین حال نرم و روان است .
فراری که همانند آلفا تحت مدیریت و مالکیت خانواده انجلی فعالیت می کند قاطعانه منکر مشابه بودن این موتور با موتور فراری کالیفرنیا (حتی با تغییرات جزیی) شده است و برخی تشابهات مشخصات فنی را کاملا تصادفی میداند . در هر 2 موتور، توربوی تویین اسکرول در میانه بلوک V شکل موتور قرار گرفته و آماده است تا با یک اشاره راننده را درون صندلی فرو ببرد. گشتاور خودرو به اندازه اسب بخار آن حیرت انگیز نیست و این بدان معناست که باید به جعبه دنده هوشمند 8 سرعته خودرو زمان بیشتری بدهید ولی در عوض با وجود 503 اسب بخار خودرو به طرز باورنکردنی سریع است.

آلفارومئو جولیا

یک لذت مطلق برای راننده !
فرمان بشدت دقیق است و قفل تا قفل آن فقط 2 دور است و این به شما اجازه رانندگی دقیق و جسورانه می دهد و در مورد ترمز ،اتومبیلی که در اختیار من بود به دیسکهای سرامیکی 5000 پوندی مجهز بود که فوق العاده طراحی مهندسی داشت، که شما می توانید با حداکثر فشار بدون نگرانی از عملکرد زود هنگام و یا ادامه دار شدن بیش از اندازه ی ABS ، به پدال ترمز نیرو وارد کنید .
در پیست، کمی به خودرو فرمان دادم که سریعا شروع به دریفت کرد ولی با عنایت به مجهز بودن خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود LSD هیچ مشکلی برایم ایجاد نکرد.
باید بگویم جولیا کاربرد روزانه درون شهری نیز دارد . تایرهای باریک و ارتفاع پایین خودرو و حتی تعلیق خشن اسپرت هرگز عبور از چاله ها و دست اندازهای شهری برای شما تبدیل به چالش نخواهند شد و با وجود شنیده شدن صدای شلیک گونه، هنگام تعویض دنده ها ، داخل کابین ارامش کامل برقرار است.
و اما در مورد فضای کابین ، حجم صندوق عقب مطلوب است، اما ردیف عقب صندلی ها کاملا فشرده است که دلیل آن در خودروی مورد آزمایش وجود صندلی های حجیم سفارشی فیبر کربن است . صندلی ها به قدری راحت بودند که پس از سفر 3 ساعته خود با خوردو فقط حس گردشی کوتاه مدت درون شهری را داشتم.
در آخر برای گشتی تفریحی اتومبیل را به Brecon Beacons بردم که تجربه ای تکرار نشدنی بود . عکس العمل سریع و دقیق دریچه گاز , فرمان دقیق و عطش خودرو برای سرعت گیری اتومبیل را بیش از پیش خواستنی می کرد .
آن چه که در این جا گفتم بدون رودربایستی بوده و اینکه اکنون آلفا از بی ام و بهتر است مثل همان حسی است که ایسلند در جام ملت های اروپا، انگلیس را برد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/13
فوق العاده
1395/5/13
فوق العاده بی نظیر بود...حالم عوض شد☺
1395/5/13
خیلی خوبه این آلفا رومئو...تحلیل های این کلارکسون خیلی باحاله
1395/5/13
این ماشین بی نظیره یکی از زیباترین ماشینای دنیاست ، یه روز به خاطرش پا میشم از ایران میرم :(
1395/5/13
وقتی جرمی سخت پسند از ماشینی تعریف میکنه یعنی واقعاً عالیست و عملکرد فوق العاده ای داره
البته هستن در ایران فیلسوفان و اندیشمندانی که برند الفا رو فاقد ارزش در برابر کره ای با اصالت میدانند!!!!!!!!!!!!!!!!
در بررسی آلفا رومئو در سایت های ایرانی جملاتی شبیه به این زیاد دیدم که نوشتند اگر با آلفا بروند عروسی همه به ایشون میخندند که بجای سوناتا یا اپتیما رفتن یه ماشین بی نام و نشان خریدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انشاالله خداوند همه ما را آدم کند
1395/5/14
من نمیدونم بعضی ها چه دشمنی با ماشین های کره ای دارن؟؟؟ نمیدونم. اصلا جوابش برام مبهمه.
1395/5/14
بسیار لذت بردم.جرمی و تعریف بدون نکته منفی!!!!!!!!!
1395/5/14
واقعا ایتالیایی ها در طراحی فوق العاده عمل می کنن . زیبایی خالص در طراحی و سادگی اون بی نظیره . هیچگونه اغراق بیش از حد در استفاده از خطوط و اجزا دیده نمی شه . تمام این عوامل باعث می شه که تا سال ها این خودرو نیاز به فیس لیفت نداشته باشه و بعد از سالهل همچنان چهره بروز داشته باشه . از لحاظ فنی هم که وقتی پای فراری در میون باشه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی مونه ... واقعا شاهکاره .
1395/5/14
منبع نقد و بررسی توسط جرمی کلارکسون کجاست ؟ اصلا کجا تست کرده ؟ چرا یه عکس هم نزاشتید ؟ فیلم چی؟
1395/5/15
من برام سواله کی دلش میاد روزی تولید این خودرو رو متوقف کنه ؟ یا چه بی عاطفه ایی میتونه بهش دست بزنه و فیس لیفتش کنه ؟ :((((
زیبایی خالصه ، خصوصا تو کابین کار ایتالیایی ها بسیار متفاوت و زیباتر از غولهای دیگه خودرو سازیه.
1395/5/18
من به عنوان کسبی که انواع برندهای خودرو راداشتم مثل بنز بی ام و نیسان تویوتا هوندا برندهای امریکایی وووو لذت واقعی رانندگی با یک ماشین اسپرت را با آلفارومئو تجربه کردم واقعأ بی نظیر و بی همتاست