موضوعات داغ

تست فونیکس FX با دو بچه و سه چمدان در جاده های روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی یک ژورنالیست روسی کراس‌اوور فونیکس FX یا اومودا C5 را در جاده‌های این کشور مورد آزمایش قرار داده است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در زیر کاپوت نسخه تمام چرخ محرک یک موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار قرار دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل ۹ ثانیه، اما حداکثر سرعت آن بسیار پایین است. اومودا C5 به جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه مجهز است که سرعت خوبی در تعویض دنده دارد.

سیستم تعلیق (مک‌فرسون مستقل و چنداتصالی مستقل) برای جاده‌های ناهموار روسیه مناسب است. این خودرو حتی در سرعت‌های بالا مشکلی با ناهمواری‌های کوچک جاده ندارد و در جاده‌های پر پیچ وخم هم مانوردهی خوبی از خود نشان می‌دهد.

صندلی‌های جلوی اسپرت جالب به نظر می‌رسند، اما در سفرهای طولانی کمی باعث ناراحتی سرنشین می‌شوند. نکته مثبت آن‌ها مجهز بودن به سیستم تهویه و نکته منفی آن‌ها عدم وجود تکیه‌گاه کمر است.

گنجایش صندوق عقب ۳۷۸ لیتر است و دو چمدان بچه، یک چمدان استاندارد و چندین بسته در آن جا می‌شوند. درب صندوق بدون لمس باز می‌شود؛ کافی است از پشت به خودرو نزدیک شوید و سپس یک قدم به عقب برگردید. همچنین یک سوکت ۱۲ ولتی در داخل آن وجود دارد.

اومودا C5

کابین از عایق صوتی مناسبی بهره‌مند است و صدای باد و موتور تقریبا در داخل شنیده نمی‌شود. بچه‌ها در ردیف دوم از جای پای زیاد و سوکت‌های USB برای شارژ گوشی بهره‌مند بودند.

از میان دستیارهای الکترونیکی موجود می‌توان به کروز کنترل تطبیق‌پذیر و دستیار حرکت در سراشیبی‌های تند اشاره کرد.

طبق گفته این شخص، مصرف سوخت این مدل در جاده کوهستانی ۸.۵ لیتر و در بزرگراه ۷.۳ لیتر بوده است.

این ژورنالیست روسی به موتور و سیستم تعلیق اومودا C5 نمره عالی داده ، اما انتظار صندلی‌های راحت‌تر و صندوق عقب بزرگتری از آن داشته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/27
من یه تیگو هفت پرو می‌خوام 🥺
1402/5/28
تو روسیه به صورت دو دیفرانسیل هم عرضه میشه