موضوعات داغ

چری اومودا ۵ در بریتانیا عرضه خواهد شد، گسترش خودروهای چینی در بازار اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای چینی سال‌ها است که مهمان جاده‌های ایران هستند اما در اروپا تازه وارد به حساب می‌آیند. برند چری تاکنون از طریق نام اروپایی DR، در بازار ایتالیا و اسپانیا فعالیت داشت. با این حال اکنون تصمیم گرفته است که به صورت مستقل وارد بازار بریتانیا شود. چری اومودا 5 که در بازار ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود، به زودی در بریتانیا عرضه خواهد شد.

برند خودروسازی چینی اومودا اعلام کرد که مدل ۵ خود را در بازار بریتانیا عرضه خواهد کرد. این شاسی بلند مدرن با موتور بنزینی یا پیشرانه برقی در اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود و در فوریه ۲۰۲۴ به فروش می‌رسد.

شاسی بلند اومودا ۵ عناصر طراحی نیسان آریا، لکسوس NX و هیوندای کونا را با یک جلوپنجره بزرگ ترکیب کرده که تقریبا با سپر جلو یکپارچه شده است. از نکات برجسته در طراحی این مدل می‌توان به نوار نوری سراسری در عقب و عناصر تزئینی در بخش‌های مختلف بدنه اشاره کرد. در عین حال، کابین طراحی ساده‌تری شامل یک نمایشگر سرگرمی روی داشبورد و محل قرارگیری گوشی شبیه محصولات تسلا دارد.

چری اومودا ۵

شاسی بلند ۵ با یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی در دسترس خواهد بود که توان ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر تولید می‌کند و نسخه برقی آن نیز در راه است. اومودا ۵ در تست تصادف سازمان ارزیابی خودروهای جدید در اروپا نمره پنج ستاره کسب کرده و به صورت استاندارد دارای فناوری‌های کمک‌راننده مانند کروز کنترل تطبیق‌پذیر، کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، نوربالای خودکار و غیره است.

مالکان این خودرو به شبکه اجتماعی O-Club مخصوص این برند دسترسی خواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد