موضوعات داغ

زمان ثبت نام جدید سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد + جزئیات طرح جدید فروش خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امکان ویرایش و ثبت‌نام برای جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، که در مقطع تخصیص به دلیل ظرفیت‌های جذب نشده، امکان تخصیص نیافته بود، به زودی (در ماه شهریور) با حفظ اولویت، فراهم خواهد شد. پس از تعیین تکلیف ثبت‌نام جاماندگان، مرحله سوم برنامه‌ریزی خواهد شد.

در اواخر ماه خرداد، نتایج قرعه‌کشی جهت نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، در سامانه معرفی‌شده منتشر گردید. طبق این نتایج، تا پایان سال ۱۴۰۳ و با رعایت برنامه تولیدی تولیدکنندگان خودرو، به ۹۷ درصد از متقاضیان ثبت‌نام کرده در مرحله دوم فروش، خودرو تخصیص داده شد. اما برای ۳ درصد متقاضیانی که درخواست خودروهای CKD داشتند، به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده تولیدکنندگان، تخصیص انجام نشد.

به این ترتیب، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برای این دسته از متقاضیان به حفظ اولویت خواهد بود. با در نظر گرفتن ظرفیت خالی برای تعدادی از محصولات در سال جاری و سال ۱۴۰۳، پس از برنامه‌ریزی، سامانه ثبت تقاضا برای خودروهایی که ظرفیت تولید دارند، دوباره فعال می‌شود.

با توجه به اعلام‌های قبلی، بازگشایی این امکان برای متقاضیان این مرحله در ماه شهریور انجام خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت دور دوم سامانه یکپارچه خودرو

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در گفت‌وگویی، در آستانه ورود به ماه شهریور، اعلام کرد: با توجه به تعهدات قبلی، تولیدکنندگان خودرو توانسته‌اند ظرفیت تولید خود را افزایش داده و در ماه شهریور، ویرایش مدل‌های جدید خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش (جاماندگان) را فراهم کنند.

وی افزود: نیمی از متقاضیان مرحله دوم فروش محصولات سایپا و ۱۰ درصد از متقاضیان محصولات شرکت کرمان‌موتور، هنوز هزینه‌های مربوط به خودروهای خود را واریز نکرده‌اند. این امر به این معناست که در زمان ویرایش، انتخابات بیشتری در میان خودروهای مختلف برای آنان فراهم خواهد بود.

تقدسی بیان کرد: اخیراً برخی در فضای مجازی درباره زمان شروع مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها و حتی خودروهایی که وارد بازار می‌شوند، صحبت می‌کنند. با این واقعیت، تاکید می‌شود که بازگشایی در ماه شهریور با هدف تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با مرحله سوم ندارد. تاریخ دقیق اجرای مرحله سوم هنوز مشخص نشده و پیش از آغاز بازگشایی، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد. برنامه‌ریزی برای مرحله سوم پس از تعیین تکلیف آن، آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام جدید سامانه یکپارچه خودرو

بازگشایی در ماه شهریور به منظور تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با مرحله سوم ندارد. تاریخ دقیق اجرای مرحله سوم که قطعاً در ماه شهریور خواهد بود، هنوز مشخص نیست. پیش از آغاز بازگشایی سایت، اطلاع‌رسانی‌های مربوط به این موضوع ارائه خواهد شد. بعد از تعیین تکلیف و پایان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/5/28
سلام..آیا به افرادی که انصراف داده آمد به علت قیمت های که سامانه اول اعلام کرد و در پایان شرکت خودرو سازی قیمت را افزایش داد می‌توانند دوباره خودرو انتخاب کنند ..لطفاً جواب بدین
1402/5/29
ما بر اساس قیمت اول شورای رقابت خودرو انتخاب کردیم باتوجه به موجودی .بعد که قیمت رو دوباره بالا بردن دیگه پولمون نمیرسه اون خودرو ثبت نامی حالا تکلیف ما چیه یهو ۴۰۰ اضافه شد الان مقصر کیه یک ماه پول خوابید حساب چندماه منتظر شدیم نخریدیم پولمون افت ارزش کرد به کنار الانم قیمت بالا بردن چاره جز انصراف نیست
1402/5/31
خودرو کوییک ار اس گفتن 256 تومنه حالا بعد از چند ماه گفتن 286 تومن...این چه وضعشه...هر دقیقه افزایش الکی...یه مانیتور داغون گذاشتن 30 میلیون زیاد کردن اون مانیتور تو بازار 1 تومن هم نیست قیمتش
1402/5/31
سلام
1402/5/31
علیک سلام دادا😂
1402/6/1
سلام کسانی که واریزوجه نکردن میتونن دوباره ویرایش کنن ویه ماشین دیگه بگیرن یانه؟؟
1402/6/2
سلام خداوند به همه‌ی شما خدمت کاران توفیق الاحی بدهد به فکر روستائیان که از اینترنت دورند و حساب وکالتی ازاسفندماه داشتند باشید
1402/6/6
کسانی که از جا ماندگان دوره اول حساب وکالتی جهت ثبت نام یکپارچه خودرو بودند اطلاع رسانی نکردند چرا
1402/6/8
ما که کلا ثبت نام در سامانه نکردیم کی باز میشه برای ثبت نام اولیه
1402/6/9
انشالابعدازدوسال بزودی زود به خودروبرسیم که بخداقسم عاجزشدم