موضوعات داغ

معرفی شاهین پلاس محصول سایپا در نمایشگاه هفته دولت 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در هفته دولت، شرکت سایپا خودروی ارتقا یافته و اتوماتیک "شاهین پلاس" را به نمایش گذاشت. این خودرو نسخه بهبود یافته از مدل اتوماتیک "شاهین" است و تغییراتی در پیشرانه، گیربکس و امکانات جدیدی را تجربه می‌کند.

ویدیو معرفی شاهین پلاس

در طراحی بیرونی "شاهین پلاس"، به جز اضافه شدن لوگوی "پلاس" در قسمت عقب، تغییرات قابل توجه‌ای اعمال نشده است و طراحی خارجی این مدل همچنان از مدل اصلی پیروی می‌کند.

بخش اصلی تغییرات مرتبط با پیشرانه و گیربکس خودرو است. در نسخه جدید، موتور پیشرانه تحت عنوان ME ۱۶ مگاموتور با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتون‌متر در زیر کاپوت قرار گرفته است.

شاهین پلاس محصول سایپا

انتقال نیرو در نسخه‌های دستی توسط گیربکس ۵ سرعته دستی و در نسخه‌های اتوماتیک توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) در پیشرانه "شاهین پلاس" استفاده شده است تا بازدهی بهینه‌تر موتور حاصل شود.

تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون بوده و ساختار نیمه مستقل H در بخش عقب آن وجود دارد. همچنین، این خودرو از فرمان کمکی برقی استفاده می‌کند.

فضای داخلی شاهین پلاس

مدل اصلی "شاهین" دارای موتور ۱.۵ لیتری توربو و ۴ سیلندر بود که قدرت ۱۱۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۷۸ نیوتون‌متری داشت. این مدل از گیربکس ۵ سرعته دستی تولید آیسین ژاپن برخوردار بود. با معرفی شاهین پلاس تغییرات جدیدی در پیشرانه، گیربکس و سیستم زمان‌بندی موتور به‌کار گرفته شده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/6
وزن بالاست ...۱۲۷۰کیلو.....درحالی که راناپلاس پانوراما با همین موتور۱۱۳۰کیلوهست...۱۴۰کیلواختلاف شوخی نیست....تازه اتوماتش ۱۳۳۰کیلوهست.....
1402/6/7
خیلی۰خوب
1402/6/7
نمی‌فهمم چرا ماشین اوتومات باید ترمز دستی داشته باشه،
مگه حالت D همون خلاص نمیشه؟
1402/6/7
قطعا این موتور برای نمونه دستی موتوری کم هزینه تر، کم مصرف تر و اللخصوص کم صداتری خواهد بود. اما روی تارا اتوماتيک شاهد شتاب ضعیفی هستیم حالا روی شاهین با 120 کیلو وزن بیشتر قطعا مناسب نیست.
بهترین پروژه ممکن برای سایپا این هست که بجای اینکه برای خودروی ملی آریا بخوان از خارج از کشور موتور وارد کنن! یکبار برای تحقیق و توسعه روی این موتور هزینه کنن و این موتور رو توربوشارژ کنن،

همچنین نکته دیگر درمورد شاهین پلاس تریم داخلی هست.
طبق گفته ها نمونه نهایی دارای داشبورد متفاوت و سافت تاچ خواهد بود