موضوعات داغ

نگاهی به غرفه سایپا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد شهریور ۱۴۰۲ + عکس

عکس مطلب اول

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد از تاریخ ۹ الی ۱۲ شهریورماه و بین ساعات ۱۷ الی ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان خودرو است. در این رویداد خودرویی بزرگ و مهم، خودروسازان متعددی شرکت کرده‌اند و گروه صنعتی سایپا به همراه زیرمجموعه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌ها را به خود اختصاص داده است.

سایپا در بخش سواری، از خودروهای اطلس، سهند، شاهین اتوماتیک، زوتی DL5، چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، چانگان Uni-K و همین‌طور خودروی M44 رونمایی می‌کند. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند شخصا رانندگی با چانگان CS35 پلاس و زوتی DL5 را تجربه کنند.

در غرفه سایپا، خودروهای وارداتی بیشترین بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کنند. شاسی‌بلندهای چانگان، خودروی M44 یا همان سیتروئن C3-XR و زوتی DL5 محصولاتی هستند که امکان بررسی نزدیک آن‌ها برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

زوتی DL5

چانگان UNI-K نسخه پیشرفته‌تر Uni-T به حساب می‌آید که چهره‌ای اسپرت و تهاجمی داشته و کابین آن همانند خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است. بر خلاف اکثر خودروهای چینی موجود در بازار، یونی کی به موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز بوده و می‌تواند ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای پیشرانه به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو اعمال شده و ماشین را به حرکت وامی‌دارد. چانگان Uni-K سایپا دارای حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۸.۸ ثانیه‌ای است.

خودروی جذاب دیگری که در غرفه سایپا خودنمایی می‌کند، کراس اوور زوتی DL5 است که البته به‌واسطه پارس‌خودرو روانه بازار می‌شود. این ماشین دیفرانسیل جلو دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT بوده و حدود ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۷.۲ لیتر اعلام شده است. زوتی دی‌ال۵ به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و خوشبختانه در دسته خودروهای وارداتی ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد.

سیتروئن C3-XR (محصول دانگ‌فنگ و PSA فرانسه)

محصول نارنجی‌رنگ سایپا به نام M44 در چین به نام سیتروئن C3-XR (محصول دانگ‌فنگ و PSA فرانسه) و در ایران به نام سییَلک خوانده می‌شود. مشخصه بارز M44، جلوپنجره بزرگی است که با سپر ادغام شده و در بالای آن، چراغ‌های اصلی به وسیله دو نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. ترکیب این المان‌ها، چهره‌ای عبوس را برای ماشین به وجود آورده‌اند. هاچبک M44 به پیشرانه ME16‌ مجهز است که حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، نیروی موتور را به سمت چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

تصاویر غرفه سایپا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد