موضوعات داغ

نگاهی به زوتی DL5 در نمایشگاه مشهد، محصول وارداتی پارس خودرو + فیلم و عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پارس خودرو در ابتدای تابستان 1402، از محصول جدید و وارداتی خود یعنی کراس‌اوور زوتی DL5 رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور با پیشرانه اقتصادی است که مصرف‌کنندگان طبقه متوسط، جامعه هدف آن هستند. این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 نیز حاضر است تا بازدیدکنندگان تجربه ارتباط نزدیک با آن را داشته باشند.

زوتی از دهه 1390 تاکنون، همکار سایپا بوده است. محصول شاخص این خودروساز یعنی زوتی Z300‌ که در ایران با نام سایپا آریو شناخته می‌شود، تا مدت‌ها روی خط تولید قرار داشت. پس از احیای مالی زوتی، همکاری این شرکت با خودروسازان ایرانی نیز آغاز شده است. پارس خودرو نیز سعی دارد تا از شرایط جدید همکاری بهره ببرد و پس از واردات زوتی DL5، آن را در خط تولید خود مونتاژ کند.

ویدیو بررسی زوتی DL5 محصول وارداتی پارس خودرو

زوتی DL5 خودروی جدیدی نیست و از سال 2016 میلادی توسط این شرکت به تولید می‌رسد. سادگی تولید و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن، باعث شدند تا زوتی پس از پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی این خودرو را به عنوان نخستین محصول تولیدی خود انتخاب کند. بنابراین با خودرویی روبرو هستیم که طراحی ساده‌ای دارد و همچنین در بخش مشخصات فنی نیز چندان پیچیده نیست. این موارد برای خودرویی که قصد حضور در بازار ایران را دارد، یک مزیت محسوب می‌شود.

نسخه رونمایی شده زوتی DL5 توسط پارس خودرو، به پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که حداکثر 145 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. از آن‌جایی که با یک خودرو اقتصادی روبرو هستیم، گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در زوتی DL5 برعهده دارد. وزن کراس‌اوور زوتی 1.4 تن است و با توجه به مشخصات فنی، بایستی انتظار شتاب متوسطی را از این خودرو داشت. فاصله بین محوری 2.6 متر نیز ثابت می‌کند که با یک کراس‌اوور جمع‌وجور روبرو هستیم.

زوتی DL5

در بخش امکانات رفاهی، زوتی DL5 به تجهیزات معقول یک خودرو اقتصادی مجهز است. پاور ویندوز، سانروف، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی، تریم چرمی کابین، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

زوتی DL5 در بازه‌ای به رقابت می‌پردازد که در حال متراکم شدن است. چانگان CS35 پلاس، تیگارد X35 و ام وی ام X33 کراس سه رقیب عمده این خودرو هستند. در صورتی که پارس خودرو بتواند قیمت زوتی DL5 را در محدوده مناسبی تعیین کند، این خودرو شانس موفقیت خوبی در بازار ایران خواهد داشت.

زوتی DL5

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/11
هشت ساله که z300 دارم واقعا ماشین راحتیه و میشه به دوامش اعتماد کرد ، تنها مشکلش عدم برنامه ریزی درست ecu توسط سایپا هست ، که با ریمپ جزئی حل میشه
... تی سیصد یا همون dl5 هم ماشینی هست که با همون موتور میتسوبیشی 4g15 توربو که روی لنسر هم بوده قراره بیاد ...
خود موتور زوتی z300 یا آریو با خودروهای لنسر ۱.۶ و asx 1.6 مشترک هست و الان هم همون موتور بدون تغییر در بیشتر بازار ها روی ماشین های میتسوبیشی استفاده میشه
و موتور مقاوم و با دوامی هست
در کل اگر دوام فنی براتون مهمه زوتی گزینه خوبیه