موضوعات داغ

ماشین ام وی ام X33 کراس

(3.5/5) 168 رای

ام وی ام X33 یکی از خودروهای چینی محبوب و پرفروش در ایران است. تاکنون سه نسل از این کراس‌اوور توسط مدیران خودرو به بازار ایران وارد شده‌اند که وجه مشترک تمامی آن‌ها، پلتفرم و پیشرانه مشابه بوده است. با این حال نسل جدید این خودرو که با نام ام وی ام X33 کراس شناخته می‌شود، نسبت به سه نسل پیشین متفاوت خواهد بود. ام وی ام X33 کراس چهارمین نسل این کراس‌اوور در ایران محسوب می‌شود که معرفی و عرضه آن در سال 1402 آغاز خواهد شد. ام وی ام X33 کراس از پیشرانه متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین بهره می‌برد و البته براساس پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. بنابراین برخلاف گذشته، مشتریان متفاوتی اقدام به خرید این خودرو خواهند کرد. در یک توصیف کوتاه باید گفت که ام وی ام X33 کراس نسخه ارتقا یافته و بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو محسوب می‌شود.

172 km/h
حداکثر سرعت
0 liter/100km
مصرف سوخت
998 cc
حجم موتور

مشخصات ام وی ام X33 کراس

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
9 سرعته CVT
حداکثر توان
112 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
3 سیلندر

فیلم بررسی ام وی ام X33 کراس

مزایا و معایب ام وی ام X33 کراس

مزایا

مصرف کم، امکانات خوب، قیمت مناسب نسبت به رقبا

معایب

تعلیق نسبتاً قدیمی در عقب، طراحی قدیمی

بررسی ام وی ام X33 کراس

ام وی ام ایکس 33 خودرویی نام آشنا برای ایرانیان است. این کراس‌اوور جمع‌وجور چینی از دهه 1380 تاکنون مهمان جاده‌های ایران بوده است و تاکنون سه نسل آن در قالب مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. وجه مشترک هر سه نسل ام وی ام X33، بهره‌مندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود. در واقع هر نسل از این خودرو، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی محسوب می‌شد که از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی دستخوش تغییراتی شده بود. سه نسل پیشین این خودرو از پیشرانه‌های دو لیتری تنفس طبیعی بهره می‌بردند که به همراه گیربکس‌های دنده‌ای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گرفت. این خودرو در چین با نام چری تیگو 3 شناخته می‌شود و تا پیش از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو به حساب می‌آمد.

ام وی ام X33 کراس

با این حال نسل چهارم ام وی ام X33 که با پسوند کراس به بازار ایران می‌آید، نسبت به سه نسل قبلی متفاوت خواهد بود. این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. حتی نام اصلی این خودرو نیز متفاوت است، چرا که ام وی ام X33 کراس در سرزمین اصلی و سایر بازارهای صادراتی چری با نام اومودا C3 شناخته می‌شود و عضوی از خانواده جوان و مدرن اومودا به حساب می‌آید.

داخل ام وی ام X33 کراس

خوشبختانه حجم تغییرات در کابین ام وی ام X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر هستند و حس برخورد با یک خودرو جدید را به بیننده القا می‌کنند. تریم کابین ام وی ام X33 کراس از رنگ‌های سفید، آبی و نقره‌ای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را شکل داده‌اند و حس برخورد با یک خودرو لوکس را ایجاد می‌کنند. استفاده از کلاسترهای دوگانه به هم چسبیده در طراحی خودروهای امروزی بسیار متداول است و این مورد را می‌توان در کابین ام وی ام X33 کراس مشاهده کرد. اکثر تنظیمات سیستم به وسیله نمایشگر لمسی انجام می‌شوند و تنها تعدادی دکمه به سبک کلیدهای پیانو زیر نمایشگر قرار گرفته است. این سبک طراحی در خودروهای دیگر این برند همچون تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز مشاهده شده است.

ام وی ام X33 کراس

صندلی‌های خودرو به روکش چرمی آبی تیره مجهز هستند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان نیز مشاهده می‌شود. کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع بلندی دارد که در قسمت جلویی آن درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم قرار گرفته‌اند. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام X33 کراس تفاوتی با ام وی ام X22 پرو ندارد و همین مساله باعث می‌شود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد. بنابراین همچنان با یک کراس‌اوور جمع‌وجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است.

طراحی ام وی ام X33 کراس

در بررسی اجمالی ام وی ام X33 کراس اشاره شد که این خودرو در واقع عضوی از خانواده محصولات اومودا است. چری زیرشاخه اومودا را برای تولید خودروهایی جوان پسند و مدرن راه‌اندازی کرده است. نخستین عضو این خانواده در ایران، چری اومودا 5 یا اومودا C5 است که در کشورمان با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. بنابراین ام وی ام X33 کراس یا اومودا C3، دومین عضو این خانواده خواهد بود. مشخص است که هر دو خودرو از یک خانواده هستند و اصول طراحی مشابهی دارند.

ام وی ام X33 کراس

در نمای جلو شاهد چراغ‌های باریکی هستیم که به سمت پایین متمایل شده‌اند. این چراغ‌ها در جلوپنجره خودرو که ابعاد بزرگی دارد، ادغام می‌شوند. چراغ‌های روشنایی اصلی در دو طرف سپرها تعبیه شده‌اند و برای مشاهده آن‌ها باید کمی دقت به خرج دهید. روی قسمت بالایی جلوپنجره نیز آرم ام وی ام خودنمایی می‌کند. مشابه بسیاری از کراس‌اوورهای کوچک یا هاچ‌بک کراس‌ها، دورتادور خودرو با پلاستیک مشکی پوشانده شده است تا از وارد شدن ضربه و تخریب رنگ بدنه جلوگیری به عمل آید. در نمای جانبی شاهد بازآفرینی کامل ام وی ام X22 پرو هستیم، چرا که ام وی ام X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از ام وی ام X22‌ پرو به حساب می‌آید.

ام وی ام X33 کراس

شباهت‌ بین ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو در نمای عقب به اوج خود می‌رسند. الگوی چراغ‌های ام وی ام X22 را در این بخش می‌توان مشاهده کرد که البته با اندکی تغییرات همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است. در مجموع می‌توان گفت که طراحی ام وی ام X33 کراس ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX به حساب می‌آید. این شباهت‌ها بی‌دلیل نیستند. در واقع ام وی ام X33 کراس یا همان چری اومودا C3، نسخه تغییر یافته ام وی ام X22 پرو (چری تیگو 2) است که با برند اومودا به بازار عرضه می‌شود. بنابراین طراحان چری به افزودن برخی جزئیات ظاهری بسنده کرده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت که ام وی ام X33 کراس بیش از آن که شبیه نسل‌های پیشین ایکس 33 باشد، نسخه پلاس از ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید.

مشخصات ام وی ام X33 کراس

بزرگترین تغییر ام وی ام X33 کراس در مقایسه با سه نسل قبلی آن، زیر کاپوت این خودرو رخ داده است. دیگر خبری از موتور دو لیتری تنفس طبیعی نیست و به جای آن موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر زیر کاپوت خودرو قرار دارد. این پیشرانه با ام وی ام X22 پرو مشترک است و حداکثر راندمان آن به 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. قدرت تولیدی این پیشرانه در ام وی ام X33 کراس حدود 10 اسب بخار افزایش داشته است. گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی که در اکثر محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده می‌شود، در ام وی ام X33 کراس نیز به کار گرفته شده است. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی نیز وجود دارد. این ترکیب از مشخصات فنی در ام وی ام 315 و نسل نخست ام وی ام X22 مورد استفاده قرار گرفته است.

ام وی ام X33 کراس

با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، انتظار داریم تا این خودرو در زمینه شتاب و کشش عملکرد متوسطی داشته باشد. از آن جایی که با یک پیشرانه کم‌حجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی عملکرد قابل قبولی خواهد داشت. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز وسایلی را قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش طبیعی خواهد بود. کاهش اندازه موتور به ام وی ام X33 کراس کمک کرده است تا از نظر مصرف سوخت بسیار اقتصادی عمل کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 5 لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به باک 48 لیتری آن، نیاز چندانی به سوخت‌گیری در فاصله‌های کوتاه نخواهید داشت. البته باید به خاطر داشت که نسل جدید پیشرانه‌های چری از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کنند و به سوخت باکیفیت نیاز دارند.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس

نام خودرو
ام وی ام X33 کراس
کشور سازنده
پرچم کشورچین
سال (طراحی)
2023
موتور
3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور
998 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
112 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
150 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده
9 سرعته CVT
شتاب 0 تا 100
-
حداکثر سرعت
172 کیلومتر در ساعت
وزن
1239 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4200 طول - 1760 عرض - 1570 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2555 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین ام وی ام X33 کراس

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • -
  • 50 لیتر
  • یورو 6
  • -

امکانات و تجهیزات ام وی ام X33 کراس

یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس 33 به خصوص در نسل سوم، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با خودروهای رقیب بود. خوشبختانه این نقص در ام وی ام X33 کراس برطرف شده است و شاهد امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی در این خودرو هستیم. البته مدیران خودرو عادت دارد تا محصولات خود را در قالب چند تیپ به بازار عرضه کند، بنابراین هر تیپ از ام وی ام X33 کراس با سطح به خصوصی از امکانات رفاهی به دست مشتریان خواهد رسید.

ام وی ام X33 کراس

از جمله امکانات و تجهیزات ام وی ام X33 کراس می‌توان به این موارد اشاره کرد: چهار کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تریم چرمی کابین، سیستم تهویه دیجیتال، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز، سانروف، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر با قابلیت اتصال تلفن همراه و فرمان برقی چندمنظوره.

امکانات ام وی ام X33 کراس

کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی - مجموعاً 4 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی و 4 بلندگو
ترمز و پایداری
ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS - EBD - ESP - HHC - HDC
دیگر امکانات
ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، شارژ وایرلس موبایل، سانروف، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، گرمکن صندلی های جلو، کیلومتر شمار دیجیتالی 7 اینچی، تهویه مطبوع خودکار، آینه های جانبی تاشو برقی، فرمان برقی، نورپردازی داخلی، رینگ 17 اینچی

رقبای ام وی ام X33 کراس در بازار

انتظار داریم تا مدیران خودرو قیمت ام وی ام X33 کراس را مقداری بیشتر از ام وی ام X22 پرو اعلام کند. بنابراین این خودرو با نرخی بیش از یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. البته تغییرات قیمت این خودرو طی ماه‌ها و سال‌های آتی به تغییرات روند ارز بستگی دارد. جدی‌ترین رقیب ام وی ام X33 کراس در بازار ایران، جک S3 کرمان موتور خواهد بود که به طور همزمان با ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو رقابت می‌کند. همچنین می‌توان از کراس اوور BAC X3 Pro خودروسازان بم به عنوان دیگر رقیب این خودرو نیز نام برد. در صورتی که مدیران خودرو بتواند شرایط فروش اقساطی و بلندمدت خود را برای ام وی ام X33 کراس نیز ارائه دهد، این خودرو قادر خواهد بود همانند نسل‌های پیشین خود به آمار فروش مناسبی دست پیدا کند.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

ام وی ام X33 کراس با چه موتوری عرضه می شود؟

خودروی MVM X33 Cross با دو موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ و گیربکس 9 سرعته CVT و همچنین موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی عرضه می شود

ام وی ام X33 کراس چه امکانات بیشتری دارد؟

خودروی ام وی ام X33 کراس امکانات متفاوتی مثل 4 کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، شارژ وایرلس موبایل، دکمه استارت، رینگ 17 اینچی و فرمان برقی دارد

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/8
برای بازار ما موتورهای تنفس طبیعی خیلی منطقی تره مخصوصا اینکه مردم مجبورند با همین ها مسافرت هم برن و موتور توربو عملکرد و مصرف ضعیف تری هم حتی داره. به نظر من جای یک هاچبک کوچیک هم تو سبد مدیران خودرو خالیه حداقل از ۲۰۷ یک میلیاردی بهتره
1402/2/9
خوشکل تر شده واقعاً حالا با هر اسمی، یکم فقط نگرانی من سر موتورش هست وگرنه قیافه و آپشن هاش رو دوست دارم
1402/2/10
ظاهرا سه سيلندر داره از مگنت هاي روي موتور حدس مي زنم سه سيلندره ...
1402/2/12
یعنی باید این همه هم پول بدی که یک ماشینی سوار بشی که تازه با توربو و مشکلات خودش، قدرتش 112 اسب باشه؟!
1402/2/30
طراحی واقعا خوب و قشنگی داره برپایه ایکس ۲۲ پرو هم هست که اونم ماشین قشنگیه و استقبال خوبی شد ازش تو بازارهای جهانی هیوندای کونا و کیا استونیک رقیبش به حساب میان که اونها هم تقریبا همین مشخصات فنی رو دارن
1402/3/30
با سلام ، تغییرات ظاهری خوبی داره ، تغییر موتور ۲۰۰۰تنفس طبیعی به ۱۰۰۰توربو شارژ با این کمبود بنزین سوپر فنی نیست ونیاز به تست در بازار داره
1402/4/2
با سلام کی وارد بازار میشه و واقعا از لحاظ ظاهر بی نظیره
قیمت ب پایه چنده؟؟؟
1402/4/5
موتورش 1 لیتری 3 سیلندر هست مثل موتور ایکس 22 .... لطفا اطلاعات رو ویرایش گنید
1402/4/8
با سلام طراحی گیربکس و دسته دنده رو توی خودروهای چری تعقیر بدید واقعا عالیه من به عنوان فروشنده قطعات یدکی هرروزه با این مشکل مردم سرکار دارم که دنبال قطعات گیربکس اتومات بسیار گران هستند طراحی گیربکس رو تهقیر بدید عالی میشه
1402/4/27
در اصل باید اسمشو x23 میذاشتن. اتاق همون x22 است و فیس لیفت شده. x33 قبلی عریض تر و شکیل تر بود.
1402/6/9
دقیقا
1402/5/25
چون توربو هست مناسب بنزین بی کیفیت ایران نیست
1402/7/5
موتورش ضعیفه فایده نداره چهار نفربشینن توش مثل پراید راه میره ..
1402/7/16
این ماشین با گیربکس دستی و موتور تنفس طبیعی مشابه x22 Pro دستی بسیار موفق خواهد بود اما با موتور سه سیلندر توربور خیر
1402/8/2
ماشین خیلی خوبی از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی ولی یک مشکل بسیار بزرگی که داره موتورش که با توربو درد سرای خودش و بنزین بد ایران کلا 112اسب قدرت داره یعنی بیشتر از 3نفر سوار ماشین شن از پراید میخوره
1402/8/2
هر چی باشه مطمعنن از تمامی ماشین ها ی ایرانی یک سر گردن بالاتر هست موتورش هم از تیو 5 که اینقدر تبلیغش میدن قوی تر هست
1402/8/6
طراحی بسیار زیبایی داره آپشناشم واقعا قابل قبوله ولی کاش موتور همون 4 سیلندر تنفس طبیعی بود که هم قدرت بیشتری داره و هم بابنزین بی کیفیت ایران سازگاری داشت ضمنا این کراس اوور چون بازار هدف جوانان هستن گیربکس هم همون دستی بود خیلی بهتر میشد
1402/8/25
همون فیس لیفت x22 هست چرا اسم یه پلتفرم دیگه رو میذارن x33 دوبرابر این اندازشه
1402/9/1
آیا دنده ای دستی رنگ نوک مدادی اسپرت دارد ؟
1402/9/2
کلا خیلی سرتر از خودروهای ایرانیه،من تست درایو کردم با ۴ سرنشین،خیلی هم خوب جواب میده و کاملا روان و با قدرت بود و در جاهای مختلف و شیبدار هم عالی بود. قیمت و امکانات هم نسبت به ماشینهای مشابه همه اوکی بود.
1402/9/15
سلام. تو سایت شرکت و تو کاتالوگ شرکت قدرت رو ۱۰۲ رده، ولی تو سایتها ۱۱۲ اعلام میشه. چرا؟ کدوم درسته؟
1402/9/24
به نظرم با این بنزین ایران و این وزن زیاد این ماشین فقط دردسر میشه برای مردم
1402/10/2
سلام من ۲۲ سالم پدرم برای تولدم x33pro که ثبت نام کرد پاییز ۱۴۰۳ قرار بود بهمون تحویل بدم ولی زود تحویل دادن و خیلی ماشین زیا و جوان پسند هست و مهم تر اینکه اتومات هست و جلوه داخلیش بسیار زیبا هست و من چون دخترم از متور و اینا سر در نمیارم ولی پدرم میگه متورش یکم ضعیفه هست و قیمت ماشین من الان در ایران یک میلیارد هست جدا از پول بیمه و ... یک‌میلیارد و خورده میشه ولی کسانی که ثبت نام کردن احتمالن ۱۴۰۳ تحویل بگیرن شاید بعضی هام زود تحویل بگیرن ولی درکل خیلی ماشین زیبا و دوست داشتنی هست .
1402/11/2
من تعجب میکنم از کسایی که حتی سوار نشدن نظر میدن این ماشین از هر نظر فوق العاده است
1402/11/12
سلام کسی میدونه مدل دنده ای پاور ویندوز داره یا ن؟