موضوعات داغ

چانگان CS55 پلاس در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 حضور یافت، دومین وارداتی سایپا در راه بازار+ عکس و فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سایپا طی چند روز اخیر نخستین نمونه‌ها از چانگان CS35 پلاس را شماره‌گذاری کرد. گام بعدی این خودروساز، واردات کراس‌اوور گران‌تر، قوی‌تر و مجهزتر این برند یعنی چانگان CS55 پلاس است. این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت تا بازدیدکنندگان با محصول وارداتی و جدید سایپا برای بازار آشنا شوند.

چانگان CS55 پلاس یک کراس‌اوور کوچک به حساب می‌آید و رقیب خودروهایی همچون تیگو 7 پرو، لاماری ایما و کی ام سی K7 خواهد بود. نسخه جدید این خودرو از اصول طراحی متفاوتی نسبت به چانگان CS35 پلاس بهره می‌برد. ظاهر این خودرو شبیه به محصولات سری UNI چانگان طراحی شده است، بنابراین دیگر خبری از فرم جعبه‌ای در آن نیست و به جای آن خطوط منحنی جایگزین شده‌اند. البته طراحان چانگان با افزودن زوایای تیز و همچنین رنگ‌ نارنجی، حس اسپرت این خودرو را زنده نگه داشته‌اند.

ویدیو بررسی چانگان CS55 پلاس

کابین چانگان CS55 پلاس ظاهر آشنایی برای مصرف‌کنندگان ایرانی دارد، چرا که آن‌ها این طراحی ظاهری را از پژو 2008 و پژو 508 به خاطر دارند. طراحان چانگان برای خلق کابین این کراس‌اوور از داشبورد محصولات پژو موسوم به آی – کاکپیت بهره برده‌اند که ظاهری همانند کابین هواپیما دارد. فرمان تخت و عریض به همراه صفحه کیلومتر کوچک و نمایشگرهایی که به صورت پلکانی نصب شده‌اند، از جمله المان‌های این طراحی است. چانگان CS55 پلاس با دارا بودن فاصله محوری 2.6 متر، یک کراس‌اوور کوچک به حساب می‌آید که فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال و وسایل آن‌ها را دارد.

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر، انتخاب نخست خودروسازان چینی است که در چانگان CS55 پلاس نیز همین مدل پیشرانه نصب شده است. موتور این خودرو حداکثر 188 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقام قابل توجهی هستند. با این حال چانگان CS55 پلاس تک دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. گیربکس هفته سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.

چانگان CS55 پلاس

از جمله تجهیزات چانگان CS55 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: سنسور نور و سنسور باران، چراغ‌های LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا. قیمت چانگان CS55 پلاس در بازار جهانی کمتر از 19 هزار دلار است. با توجه به سابقه قیمت‌گذاری سایپا در مورد چانگان CS35‌ پلاس، احتمالا چانگان CS55 پلاس با نرخی بیش از 1.5 میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

چانگان CS55 پلاس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد