موضوعات داغ

رونمایی از خودرو چینی کریپتون 001 FR، با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۰۷ ثانیه!

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در کنفرانس مطبوعاتی روز تکامل کریپتون ۲۰۲۳، کریپتون به طور رسمی از مدل 001 FR رونمایی کرد. این خودروی جدید به ۴ موتور با توان کلی ۱۲۶۵ اسب بخار و شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۰۷ ثانیه مجهز است و قابلیت چرخش U شبیه تانک را دارد.

کریپتون 001 FR به ۴ موتور مجهز است که هر کدام وظیفه هدایت یک چرخ را بر عهده دارد. در بین آن‌ها، موتورهای دوگانه جلو از طرح موازی بهره می‌برند. دو موتور در جلو و عقب و دو موتور در یک فضای افقی محدود قرار گرفته‌اند، در حالی که موتورهای دوگانه عقب چینش نسبتا عادی دارند.

حداکثر توان این مدل ۱۲۶۵ پاسکال یعنی بیشتر از ۱۰۲۰ پاسکال تسلا مدل S Plaid است. در عین حال، بدون محاسبه زمان شروع حرکت، زمان شتاب‌گیری کریپتون 001 FR فقط ۲.۰۷ ثانیه است که ۰.۰۳ ثانیه سریع‌تر از تسلا مدل S Plaid با همین روش تست است. این مدل در حال حاضر سریع‌ترین خودروی تمام برقی تولید انبوه محسوب می‌شود. حداکثر سرعت رسمی کریپتون 001 FR برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به منظور کنترل بهتر این ۴ موتور، این خودرو به سیستم کنترل گشتاور برداری ZVC مجهز است که سرعت متوسط آن را ۵.۳ درصد افزایش می‌دهد.

001 FR

از سایر ویژگی‌های این مدل جدید می‌توان به پکیج آیرودینامیکی فیبرکربن، کالیپرهای ترمز ۱۰ پیستونه AP Racing، دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی برمبو، کمک فنرهای KW و ... اشاره کرد که همگی هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، کریپتون 001 FR به یک پلتفرم ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت و یک باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز است که شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد آن فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

کریپتون 001 FR از پکیج دینامیکی خاص شامل رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب بهره می‌برد که همه آن‌ها فیبرکربنی هستند. کابین آن مانند نسخه معمولی به یک نمایشگر کنترل مرکزی ۱۵.۴ اینچی و یک پنل ابزار ۸.۸ اینچی مجهز است، اما برخلاف نسخه اصلی با جیر و فیبرکربن تزئین شده است.

در شب برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، کریپتون 001 FR به صورت محدود قابل سفارش بود و تحویل اولین نسخه‌ها از اواخر ماه اکتبر آغاز خواهد شد. همچنین به منظور اطمینان از کیفیت، سطح خدمات و محدودیت‌های برخی از کیت‌های پرفورمنس سفارشی، فقط ۹۹ نسخه از کریپتون 001 FR در هر ماه تحویل داده خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/17
کی گفته از تسلا مدل s plaid سریع تر هست ؟!! صفر تا صد مدل s plaid زیر ۲ ثانیه هست ( به طور دقیق ۱/۹۸ ثانیه ) در صورتی که این بالای ۲ هست !
1402/6/22
جالب بود واقعا، سه دهم سریعتر از تسلا s هست، البته مثل اینکه بقیه تست شتاب هایی که تسلا انجام داده رو این انجام نداده که با تجه به قدرت بالاتر کریپتون احتمالا در همه تست ها بالاتر از تسلا قرار میگیره،