موضوعات داغ

سدان اومودا S5 GT در روسیه عرضه شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

اومودا در بازار چین یکی از زیرمجموعه‌های برند چری است، در حالی که در سایر بازارها از جمله روسیه یک برند جداگانه محسوب می‌شود. کراس‌اوورC5 اولین محصول این شرکت در بازار روسیه بود که فروش آن از پاییز ۲۰۲۲ آغاز شد و سدانS5 در بهار سال جاری به آن پیوست. دفتر نمایندگی اومودا در روسیه به تازگی اعلام کرده که این خط تولید با اضافه شدن نسخه چهار-در اسپرت S5 GT گسترش یافته است.

اومودا S5 GT دارای چراغ‌های جلوی متفاوت با گوشه‌های تیزتر و جلوپنجره و سپر جلوی جدید است. همچنین این خودرو دارای عناصر تزئینی مشکی و چرخ‌های ۱۷ اینچی اصلی به همین رنگ بوده که کالیپرهای ترمز نارنجی در پشت آن‌ها قابل مشاهده هستند. طراحی عقب تقریبا یکسان مانده، اما بخش پایینی سپر عقب تغییر کرده است.

طراحی کابین نیز به راحتی از نسخه اصلی قابل تشخیص است. در S5 GT، پنل ابزار مجازی و نمایشگر چندرسانه‌ای لمسی (هر کدام ۱۰.۲۵ اینچ) در یک نمایشگر افقی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. در زیر آن‌ها کنترل لمسی سیستم تهویه قرار دارد. صندلی‌ها از جنس چرم مصنوعی و دارای گرمکن بوده و صندلی‌های جلو به تهویه و تنظیم برقی مجهز هستند. فضای داخلی با عناصر متضاد قرمز-نارنجی تزئین شده است.

اومودا S5 GT

اومودا S5 GT با موتور ۱.۶ لیتری توربو با توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر و جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه خودکار عرضه می‌شود.

سدان اومودا S5 به موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر و جعبه‌دنده متغیر پیوسته مجهز است. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ نسخه عادی ۹.۷ ثانیه و نسخه جدید ۷.۵ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت هر دو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

اومودا S5 GT در دو نسخه در روسیه عرضه می‌شود: نسخه نئو با قیمت ۲۸۳۹۹۰۰ روبل به کنترل پایداری الکترونیکی، سنسورهای نور و باران، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، چهار کیسه هوا، کنترل تهویه دومنطقه‌ای و سانروف مجهز است. نسخه اولترا با قیمت ۲۹۳۹۹۰۰ روبل دارای تجهیزات اضافی از جمله دوربین‌های سراسری، ضبط‌کننده ویدئو داخلی، کیسه‌های هوای پرده‌ای، نورپردازی داخلی گسترده و دستیارهای رانندگی مختلف است. اومودا S5 با قیمت ۲۳۱۹۹۰۰ تا ۲۶۲۹۹۰۰ به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد