موضوعات داغ

قیمت کارخانه ۵ محصول سایپا اعلام شد + جدول شهریورماه 1402

عکس مطلب اول

مرحله دوم فروش جامع خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص در حالی برگزار شد که برخی محصولات سایپا فاقد برچسب قیمت بودند. ولی حالا پس از گذشت تقریبا ۳ ماه، بالاخره شورای عالی رقابت این خودروها را اعلام کرده است.

در جلسه ۶۰۱ شورای رقابت، قیمت ۵ محصول سایپا، یعنی شاهین اتوماتیک، ساینا اس تیپ DA، ساینا GX، اطلس G و کوییک GXR مشخص شد. قیمت تولیدی شاهین اتوماتیک حدود ۵۴۶ میلیون تومان اعلام شده، حال‌آنکه تیپ DA ساینا اس حدود ۲۷۳ میلیون تومان است. اطلس G، کوییک GXR و ساینا GX نیز به ترتیب ۳۴۴ میلیون تومان، ۳۲۱ میلیون تومان و ۲۸۳ میلیون تومان قیمت دارند.

مرحله دوم فروش خودرو در سامانه تخصیص با حواشی بسیاری همراه بود، به طوری که به ترتیب ۱۰ و ۵۰ درصد متقاضیان محصولات سایپا و خودروهای مونتاژی به دلیل تغییر قیمت از ادامه خرید در سامانه یکپارچه منصرف شدند. با این حال قیمت‌های اعلام شده برای شاهین اتوماتیک، ساینا اس تیپ DA، ساینا GX، اطلس G و کوییک GXR چندان دور از انتظار نیست و گمان نمی‌رود ریزش چندانی در شمار خریداران فعلی به وجود آید.

جزئیات دقیق قیمت‌گذاری محصولات سایپا توسط شورای عالی رقابت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

جدول قیمت کارخانه ۵ محصول سایپا

نام خودرو قیمت تولیدی مصوب (تومان)
شاهین اتوماتیک ۵۴۵.۹۹۲.۷۴۶
ساینا اس تیپ DA ۲۷۳.۰۶۵.۰۶۲
ساینا GX ۲۸۳.۰۹۲.۵۸۷
اطلس G ۳۴۴.۱۸۷.۷۶۳
کوییک GXR ۳۲۱.۵۳۷.۷۳۸

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/22
بنده و داماد و پدرم ۳ نفری هستیم که این خودرو را در سامانه یکپارچه ثبت نام کردیم برای مصرف شخصی، با این قیمت که تازه علی الحساب محسوب میشه و تازه هزینه های الزامات قانونی به آن اضافه خواهد شد و همچنین با توجه به تاریخ تحویل که زمستان ۱۴۰۳ هست و تا اون موقع هم حداقل ۳بار دیگه افزایش قیمت بهش میدن، مگه این که دور از جون مغز خر خورده باشیم که از درخواستمون انصراف ندیم و برای این خودرو بخواهیم نزدیک به 640 میلیون تومان پول بدیم. با وجود قیمت مصوب تمام شده تارا اتومات که 150 میلیون ارزانتر هست و قیمت مصوب دناپلاس اتومات توربوشارژر که اونم 100 میلیون ارزانتر هست، شرکت سایپا چه فکری با خودش کرده که قیمت کارخانه شاهین اتومات با موتور قدیمی و کم بازده و گیربکس cvt را ۵۴۶ میلیون گذاشته تا با احتساب عوارض و مالیات و ... به حدود 640 میلیون برسه؟ همین امروز از ثبت نام انصراف میدیم، ماشیناشون را ببرن روسیه و هرجایی که برای اینا این پولا را میدن بفروشن حالش را ببرن
1402/6/22
سلام ، من سال پیش کوییک gx یک ساله ثبت نام کردم . دقیقا یه ماه طول میکشه که این قیمت گذاری شورای خائنین رمزگشایی بشه. این قیمت تمام شده هست یا کارخونه؟!؟ قیمت مدل اتومات هست یا دستی؟!؟ برای ۴ مدل gx یه قیمت ثبت شده(اتومات معمولی و آر ،دستی معمولی وآر)؟!؟ با چه مبنایی قیمت گذاری شده وقتی کوییک اتومات الان ۳۲۰ تومن قیمت تمام شدش هست؟!؟ اون موقع که سایپا نصف قیمت محصولاتش رو پیش می‌گرفت الان تورم بخشیش چطوری چقر باید واریز کنیم؟!؟ و صد تا سوال دیگه که مطمئن هستم کلی طول میکشه که رمزگشایی بشه و حتما هم به ضرر مشتری خواهد بود و ....