موضوعات داغ

زمان احتمالی بازگشایی دوباره سامانه یکپارچه خودرو + جزییات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد که مردم از فروش اخیر خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه در دوره از 20 تا 23 شهریور به طور کافی استقبال نکرده‌اند. این عدم تقاضا باعث شده که مسئولان سامانه یکپارچه مجبور شوند در هفته آینده این سامانه را مجدداً باز کنند.

با توجه به اطلاعیه پنجم سامانه یکپارچه خودرو، از 20 تا 23 شهریورماه، به علت ناتوانی در تکمیل ظرفیت‌های موجود و عدم استقبال کافی از این طرح، مراحل اولیه تخصیص خودرو از طریق سامانه در خودروسازان مونتاژی لغو شد. در نتیجه، افرادی که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده و پروفایل کاربری داشتند، اکنون می‌توانند با شرایط جدید مجدداً در سامانه ثبت‌نام کرده و از این فرصت استفاده نمایند.

به نظر می‌رسد که عدم تقاضا از این طرح ممکن است به دلایل مختلفی باشد و مسئولان سعی دارند با بازگشایی سامانه در هفته آینده، این مشکل را حل نمایند و مردم را به خرید ظرفیت باقیمانده ترغیب کنند.

دلایل عدم استقبال از خودروهای سامانه یکپارچه

بنظر می‌رسد عدم عرضه محصولات اقتصادی در دور دوم سامانه یکپارچه از دلایل اصلی عدم استقبال خریداران از خودروهای فعلی موجود در سامانه است.

محصولات شرکت ایران خودرو که از پرطرفدارترین محصولات بازار خودرو ایران هستند متاسفانه فعلا ظرفیت عرضه نداشته و در دور دوم سامانه یکپارچه نیز حضور ندارند و تا پایان سال 1403 نیز ظرفیت عرضه آن‌ها پرشده است. در سوی دیگر گروه سایپا نیز در تحویل خودروها از جمله سدان شاهین با تاخیر مواجه است و توان عرضه جدید ندارد و این شرکت‌ها در صورت حضور در دورهای بعدی عرضه احتمالا با تاریخ تحویل 1404 و 1405 حضور پیدا کنند.

در حال حاضر عمده محصولات در دور دوم از کرمان موتور و مدیران خودرو هستند که با قیمت بالا عرضه می‌شوند که از دسترس عمده خریداران خارج است و مردم رقبتی برای خرید این محصولات ندارند و افرادی نیز که توان خرید دارند در صورت نیاز با اختلاف بسیار اندک و گاهی ارزانتر از بازار آزاد می‌توانند خودروها را تهیه کنند و به قول معروف محتاج طرح ها مختلف فروش خودروسازان نیستند و این موضوع باعث عدم استقبال شده است.

در حال حاضر قیمت خودروها از حد توان عمده خریداران خارج شده و همین موضوع خودروسازان را با چالش در بحث فروش مواجه کرده است و البته چاره کار مطمئنا ارائه طرح های فروش مختلف و رنگارنگ نیست.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/29
بنده در طرح یکپارچه یکم سمند دوگانه با موعد 1403 برنده شدم و سامانه اعلام کرد هرکس میتواند خودرو خودر را به 1402 تغییر دهد و بنده فونیکس fx را انتخاب کردم و قرار بود شورای رقابت قیمتش را تعیین کند ولی ماها طول کشید تا شورای رقابت قیمتها را اعلام کند و بنده سردرگم قیمت fx شدم و سمند سورن دوگانه با موعد 1403 را از دست دادم و سامانه میبایست با توجه به عدم قیمت شورای رقابت داوطلبان را به انتخاب قبلی هدایت کند ولی این اتفاق نیفتاد و با توجه به حساب کاربری فعال هیچ خودرویی به بنده تعلق نگرفت. به نظر من سامانه باید اشخاصی را که حسن نیت نشان دادند و حساب کاربری دارند خودرویی ارزان قیمت ویا خودرو قبلی خودشان ویا خودروهای جینی را با قیمت شورای رقابت ودر اقساط بلند مدت به مصرف کنندگان تحویل دهد.
1402/6/30
با سلام چرا ایران خودرو و سایپا و بقیه در نصب پلاک خودرو سلیقه به خرج نمیدهند چند وقتی است شاهد نصب پلاک کج عدم وسط بودن و محل نادرست پرچ هستیم ظاهر ماشین رو بهم نزنین دیگه با بی سلیقگی همه که قصد فروش ندارن
1402/6/30
وقتی شورای رقابت 2بار قیمت خودرو سازان مونتاژی رو گران می‌کنه ظرف سه ماه نتیجه میشه نخریدن مردم همه حق با مردم هست
1402/7/1
باسلام من پارس برنده شذم اردیبهشت ماه ویرایش زدم جک توان پرداخت جک راندارم نمیشه پارس واسه سال 1403هست فعال بشه
1402/7/1
سلام من شش بار درطرح فرزنداوری برای فرزند دوم شرکت کردم ولی متاسفانه برنده نشدم دوست داشتم ماشین صفر داشته باشم حالا چیکار کنم