موضوعات داغ

هونگچی E-QM5 در شهرک آزمایش دیده شد، اولین ماشین برقی بهمن در راه بازار + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروی برقی هونگچی E-QM5 به عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت هونگچی چین، قرار است به زودی به عنوان محصول گروه بهمن در بازار ایران و با برند BM CARS عرضه شود.

این خودرو که از نظر کیفیت در رتبه اول خودروهای برقی قرار دارد، طبق یک ارزیابی مستقل، جزو 5 خودروی برقی مطمئن دنیا نیز شناخته شده است.

هونگچی E-QM5 در دو نوع موتور عرضه می‌شود که نوع قوی‌تر آن به موتوری با حداکثر 190 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز است. انرژی این موتور از طریق باتری لیتیوم-یون تأمین می‌شود که در سه ظرفیت مختلف ارائه شده و بردی 431، ۵۶۰ و 620 کیلومتر را فراهم می‌کند.شارژ سریع این باتری‌ها بیش از 40 دقیقه طول می‌کشد.

هونگچی E-QM5

هر دو نسخه هونگچی E-QM5، صرف‌نظر از نوع موتور، به یک نوع گیربکس تک‌سرعته مجهز شده‌اند. این گیربکس تنها یک دنده دارد و توانایی انتقال قدرت به جلو و عقب را به راننده می‌دهد. بنابراین نیازی به دنده‌های مختلف نیست.

استفاده از گیربکس تک‌سرعته و حذف دنده‌های متعدد، یکی از مزایای خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی احتراقی است و سرعت شتابگیری را افزایش می‌دهد.

هم‌اکنون این خودرو برای انجام آزمایش‌ها و اخذ مجوزهای لازم، وارد شهرک آزمایش شده است. به نظر می‌رسد مراحل اداری واردات این خودرو نیز در حال انجام است تا به زودی هونگچی E-QM5 به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای برقی، وارد بازار ایران شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/10
سلام، آقا فقط اون آجره زیر چرخ جلو روی کشنده...