موضوعات داغ

جایگزین کیا ریو مشخص شد، کیا K3 جدید رونمایی می شود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

رونمایی جهانی کیا K3 جدید در ماه اوت در مکزیک برگزار و تولید آن آغاز شد. این مدل به عنوان یک سدان آغاز به کار کرد، اما در مراسم معرفی آن اعلام شد که برند کره‌ای نسخه هاچ‌بک آن را نیز عرضه خواهد کرد. در همین حین که نمایندگی‌های این شرکت در مکزیک اقدام به عرضه نسخه سدان کرده‌اند، کیا برای اولین بار مدل هاچ‌‌بک را به نمایش گذاشته است. فروش مدل پنج‌در از اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود و این خانواده جدید جایگزین ریو خواهد شد.

کیا امروزه از نام K3 در کره و چین برای مدل قدیمی‌تری استفاده می‌کند که در برخی بازارها با نام سراتو و در آمریکای شمالی با نام فورته شناخته می‌شود. بازار اصلی برای جایگزینی کیا ریو آمریکای لاتین خواهد بود، در حالی که شاید این محصول جدید در کشورهای آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه نیز عرضه شود. همچنین شایعاتی مبنی بر این شنیده می‌شود که سراتو/فورته/ K3در نسل جدید به K4 تغییر نام خواهد داد.

کیا K3 جدید از چراغ‌های جلوی کشیده با چراغ‌های روز روی سپر و چراغ‌های عقب سراسری بهره می‌برد. روی درب صندوق عقب این سدان فست‌بک اسپویلر نسبتا بزرگی قرار دارد.

برای هر دو مدل یک نسخه اسپرت GT-Line وجود دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به سپرهای تهاجمی، لوله‌های اگزوز دوگانه و چرخ‌های ۱۷ اینچی اشاره کرد.

طول سدان K3 حدود ۴.۵۵ متر، عرض آن ۱.۷۶ متر، ارتفاع آن ۱.۴۷ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. طول نسخه هاچ‌بک ۲۵ سانتیمتر کمتر و ارتفاع آن ۲۰ سانتیمتر بیشتر از سدان است. گنجایش صندوق عقب نسخه چهاردر ۵۴۴ لیتر و نسخه پنج‌در ۳۹۰ لیتر است. برای مقایسه، ابعاد سدان و هاچ‌بک کیا ریو به این شرح است: ۱.۴۶/۱.۷۲/۴.۳۸ متر و ۱.۴۵/۱.۷۲/۴.۰۶ متر، با فاصله محوری ۲.۵۸ متر.

کیا K3

در کابین یک فرمان دوپره و یک نمایشگر شامل پنل ابزار دیجیتال و صفحه نمایش چندرسانه‌ای قرار دارد. نسخه پایه دارای نمایشگر لمسی ۸ اینچی و نسخه بالارده دارای نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی است. ارزان‌ترین نسخه سدان در مکزیک دارای ۶ کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی و تهویه مطبوع است. دوربین دید عقب در نسخه میان‌رده وجود دارد. نسخه بالارده از تودوزی چرمی، شارژر بی‌سیم، کنترل تهویه دوناحیه‌ای، کروز کنترل، ترمز خودکار، حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم پایش نقاط کور بهره می‌برد.

سدان کیا K3 در مکزیک با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۲۳ اسب بخار و جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود. نسخه اسپرت GT-Line به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۵۲ اسب بخار و جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک با پدال تعویض دنده مجهز است. نسخه هاچ‌بک از پیشرانه مشابهی برخوردار خواهد بود.

سدان کیا K3 با قیمت ۳۱۳۹۰۰ تا ۴۵۲۹۰۰ پزو به فروش می‌رسد. برای مقایسه، قیمت نسل جدید سدان شورولت آوئو و کیا ریو قدیمی در حال حاضر ۲۸۸۹۰۰ پزو است. قیمت نسخه هاچ‌بک کیا K3 هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد