موضوعات داغ

با ماشین سفر کنیم یا هواپیما؟!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی بعد از پشت‌سر گذاشتن روزهای پرمشغله، نوبت به استراحت و برنامه‌ریزی برای سفر می‌رسد، یکی از اولین دغدغه‌ها، انتخاب نوع وسیله نقلیه برای سفر است. احتمالا این سوال‌ها به ذهنتان خطور می‌کند که کدام وسیله نقلیه مناسب‌تر است؟ کدام‌یک ارزان‌تر یا کدام‌یک از نظر زمانی و راحتی انتخاب بهتری است؟ انتخاب نوع وسیله نقلیه برای سفر، به عوامل مختلف و ترجیحات شما بستگی دارد که باید هریک مورد بررسی قرار بگیرند. اگر در دوراهی سفر با ماشین یا هواپیما قرار گرفته‌اید، این مطلب را بخوانید تا با بررسی دقیق‌تر، قادر به تصمیم‌گیری بهتری باشید.

انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی سفر با ماشین

وقتی برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، اگر زمان کافی در اختیار داشته باشید و زمان سفر شما محدود نباشد، سفر با ماشین گزینه بسیار مناسبی است. در این شرایط برای برنامه‌های سفر خود امکان انعطاف‌پذیری بیشتری دارید و برای رفت و برگشت، محدودیتی ندارید. اما هنگامی که با هواپیما سفر می‌کنید، از آنجایی که باید از پیش، بلیط هواپیما تهیه کنید، نیاز است که تاریخ رفت و برگشتتان مشخص باشد. بنابراین

انعطاف‌پذیری بالایی وجود ندارد و شما محدود به زمان خاصی می‌شوید.

نقش پررنگ سفر با هواپیما هنگام محدودیت زمانی

هنگامی که ترجیح می‌دهید زمان بیشتری را برای حضور در سفر و زمان کمتری را برای رسیدن به مقصد صرف کنید، خرید بلیط هواپیما انتخاب منطقی‌تری است؛ خصوصا هنگامی که زمان محدودتری در اختیار دارید.

همچنین در نظر داشته باشید که هنگامی که با ماشین سفر می‌کنید، احتمال اینکه زمان زیادی را در ترافیک (خصوصا آخر هفته‌ها و تعطیلات) به سر ببرید، وجود دارد. البته پرواز هم ممکن است با تاخیر همراه باشد، اما اغلب نسبت به ترافیک‌های جاده‌ای، زمان کمتری هدر می‌رود و از طرفی، آمار تاخیر در پروازها، مقدار بسیار بالایی نیست.

هزینه‌های حمل و نقل در سفر با هواپیما و ماشین

هزینه‌های حمل و نقل در سفر با هواپیما و ماشین

شاید به نظر برسد که قیمت بلیط هواپیما بسیار گران‌تر از هزینه‌هایی است که در سفر با خودرو صرف می‌شود، اما واقعیت این است که برای سفرهای طولانی‌تر، پرواز ارزان‌تر از سفر با خودرو خواهد بود. هزینه‌های سوخت، استهلاک خودرو و… هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری هستند که هنگام سفرهای زمینی با ماشین، در سفرهای طولانی بروز پیدا می‌کنند. بنابراین اگر قصد سفر به مقاصد بسیار دورتر از محل زندگی خود را دارید، رزرو بلیط هواپیما مقرون‌ به صرفه‌تر است. اما از طرفی، اگر قصد سفر به مقاصد نزدیک‌تر را دارید، سفر با خودرو اقتصادی‌تر خواهد بود.

سفر با هواپیما خطرناکتر است یا ماشین؟

از نظر آماری، پرواز ایمن‌تر از رانندگی است. روزانه شاهد تصادف‌های جاده‌ای بسیار زیادی هستیم و به طور کلی، هواپیما ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر است. اما اگر جزو افرادی هستید که ترس از پرواز دارید، سفرهای جاد‌ه‌ای می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

مقصد یا راه رسیدن به مقصد؟

حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که سفر فقط رسیدن به مقصد نیست، بلکه لذت بردن از کل مسیر است. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تماشای طول مسیر برای شما بسیار لذت‌بخش است، سفر جاده‌ای با خودرو انتخاب بهتری است. البته که در سفر هوایی هم می‌توانید لذت تماشای آسمان و بخش‌هایی از مناظر را از ارتفاعی بسیار بالاتر، تجربه کنید. بنابراین این مسئله یک انتخاب شخصی و کاملا سلیقه‌ای است.

راحتی بیشتر در سفر با هواپیما

راحتی بیشتر در سفر با هواپیما

سفر با هواپیما این امکان را به شما می‌دهد که با خیال راحت روی صندلی راحتی استراحت کنید تا به مقصد برسید. اما هنگام رانندگی، خصوصا اگر راننده باشید، مجبور به رانندگی در مسافتی طولانی هستید و حتی اگر راننده هم نباشید، باید زمانی طولانی را داخل خودرویی که ممکن است خیلی هم راحت نباشد، صرف کنید.

اطمینان خاطر از بیمه و ضمانت در سفر با هواپیما

هیچ راهی برای پیش‌بینی اتفاقاتی که قرار است در سفر شما بیفتند، وجود ندارد و به همین دلیل است که نقش بیمه مسافرتی بسیار ارزشمند خواهد بود. هنگامی که با تاخیرهای غیر منتظره سفر، لغو پرواز، گم شدن چمدان و سایر مشکلات سفر مواجه می‌شوید، بیمه پرواز می‌‌تواند به شما کمک کند و در شرایط گفته‌ شده، نقشی کلیدی پیدا می‌کند.

به طور کلی، انتخاب بین ماشین و هواپیما به عنوان وسیله نقلیه برای سفر، کاملا بستگی به ترجیحات و شرایط سفر شما دارد. البته اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، هرچند که برای سفر به برخی از کشورهای همسایه، امکان سفر زمینی هم فراهم است، ولی همچنان خرید بلیط هواپیما خارجی یکی از مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

فلای‌تودی، مرجع ارزان ترین بلیط هواپیما

اگر برای سفر خود نیاز به خرید بلیط ارزان هواپیما دارید، چه بلیط هواپیما خارجی و چه داخلی، در سایت فلای‌تودی می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را پیدا کرده و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. کافی است وارد سایت فلای‌تودی(flytoday.ir) شوید و از بخش پرواز داخلی یا خارجی، می‌توانید گزینه‌های موجود را مشاهده کنید. لیست قیمت‌های موجود، از ارزان‌ترین قیمت تا گران‌ترین نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید از میان بلیط‌های موجود، مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد