موضوعات داغ

سدان اقتصادی سهند پارس خودرو در حال گذراندن مراحل آزمایشی دیده شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصاویر اختصاصی خودرو بانک سدان جدید سهند شرکت پارس خودرودر حال گذراندن مراحل آزمایش، استانداردسازی و شماره‌گذاری است و احتمالا بزودی به مرحله نهایی یعنی عرضه خواهد رسید.

سهند بر پایه پلتفرم X200 به‌روزشده طراحی شده و هم‌اکنون در خط تولید پارس خودرو قرار گرفته است. انتظار می‌رود این سدان اقتصادی در نیمه دوم سال جاری روانه بازار شود.گفته می‌شود پارس خودرو برنامه وسیعی برای تولید انبوه سهند دارد و به همین دلیل، نسخه‌ای از این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز در آینده نزدیک تولید خواهد شد.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

بر اساس اطلاعات منتشرشده، سهند پارس خودرو علاوه بر نسخه بنزینی، به‌زودی با سوخت CNG نیز عرضه خواهد شد.

موتور چهار سیلندر این خودرو حداکثر ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه CNG نیز به ترتیب ۷۷ اسب بخار و ۱۱۶ نیوتن متر به دست می‌آید.

سهند با ۸۵ استاندارد اجباری خودروهای سبک سازگار است و ویژگی‌هایی همچون چراغ‌های روز، نشانگرهای دیجیتال، سیستم‌های کنترل پایداری و کیسه هوای استاندارد پیاده را داراست.

این سدان با دو گیربکس اتوماتیک CVT و دستی 5 سرعته به بازار عرضه می‌شود. سیستم کنترل سرعت، فرمان برقی، سانروف، دوربین عقب و سایر امکانات رفاهی نیز از ویژگی‌های سهند پارس خودرو هستند.

انتظار می‌رود سهند با پلتفرم به‌روزشده و قیمت مناسب، گزینه خوبی برای خریداران خودروهای اقتصادی سدان باشد و بتواند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد