موضوعات داغ

بازار لوازم یدکی کجاست و چگونه باید به آنجا رفت؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود بیش از 50 پاساژ مختلف و بیش از 1236 فروشگاه، قطعا هیچ رقیبی برای بازار چراغ برق به عنوان بازار لوازم یدکی تهران باقی نخواهد ماند. از پاساژ کاشانی با بیش از 50 سال سابقه گرفته تا الماس ملت و معصومی و سپهر، راسته چینی فروش‌ها، کره‌ای‌ها و تویوتا فروش‌ها همگی در نزدیکی‌های میدان توپخانه منتظر مشتریانی هستند که برای عوض کردن بیش از 30 هزار قطعه تعریف شده در خودروهای مختلف، وارد خیابان ملت تهران شده و قرار است رزق و روزی صدها نفر را برسانند؛ اما در این حوالی همه چیز همیشه هم خوب نیست.

مثل همه بازارها در بازار لوازم یدکی چراغ برق تهران هم باید منتظر ماجراجویی‌هایی مختلفی باشید. همراه شدن با شما در این سفر باعث افتخار ماست، هر چند کم سعادتی ما اجازه این همراهی را از نزدیک نمی‌دهد، اما در این مقاله قرار است سفری به بازار لوازم یدکی چراغ برق تهران داشته باشیم و بیشتر درباره این بازار بدانیم.

بازار لوازم یدکی کجاست؟

اگر خیابان امیر کبیر تهران را از شرق به غرب برویم، حد فاصل چهارراه سرچشمه تا میدان توپخانه در قسمت شمالی، بازاری قرار گرفته که در قدیم به جهت اتصال لوله‌های گاز آن به لوله‌های باغ همایونی به بازار چراغ گاز معروف بوده است. بازاری که بعدها با ورود برق به این بازار تبدیل به بازار چراغ برق شده و حالا بورس لوازم یدکی خودرو است. از سیر تا پیاز خودروهای ایرانی و خارجی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

مسیریابی بازار لوازم یدکی چراغ برق

اگر بزرگراه‌های منتج به امیر کبیر را در پیش بگیرید، به بازار لوازم یدکی چراغ برق خواهید رسید. از شمال صیاد شیرازی، چمران و نواب صفوی و امام علی شما را به نزدیکی‌های این بازار می‌رسانند. از غرب و شرق می‌توانید مسیر خیابان دماوند را طی کرده و از بهارستان یا سعدی جنوبی خود را به امیر کبیر برسانید. از جنوب هم امام علی و نواب صفوی شما را به خیابان امیر کبیر خواهند رساند. مترو، سریعترین وسیله رسیدن به بازار است. ایستگاه ملت را که در خط 2 شنیدید، از مترو پیاده شوید.

ساعت کاری بازار چراغ برق

از 9 صبح می‌توانید مهمان مغازه‌های مختلف در بازار چراغ برق باشید و کرکره‌های مغازه‌های آن تا ساعت 6 عصر همچنان بالاست. پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها همه کار نمی‌کنند، اما هستند مغازه‌هایی که آخر هفته نیز پذیرای مشتریان در بازار لوازم یدکی خودرو باشند. البته فقط بر خیابانی‌ها.

معرفی بازار چراغ برق

معرفی بازار چراغ برق

چراغ برق یک بازار قدیمی است که از 60 سال پیش در حال توسعه است. از آن سال‌ها که فقط پاساژ کاشانی را داشت تا اکنون بیش از 50 پاساژ مختلف را در آن شاهد خواهید بود. در مجموع با مغازه‌های برخیابان، بیش از 1236 فروشگاه در آن مستقر هستند. بعضی‌ها وارد کننده کلی فروش، بعضی‌ها وارد کننده خرده فروش و برخی‌ها هم فقط فروشنده هستند.

فروشگاه‌ها هم به فراخور تجربه و دسترسی‌های خود ممکن است وارد کننده قطعات یک یا چند خودرو و یا برندهای یک کشور باشند. کمتر از 5 فروشگاه را در چراغ برق می‌توان پیدا کرد که واردات طیف وسیعی از خودروهای چینی، ژاپنی، کره‌ای و اروپایی را در دستور کار خود قرار داده باشند.

آریان یدک در پاساژ الماس ملت یکی از آنها است. گشتن همه این بازار به بیش از 2 روز زمان نیاز دارد و یک استعلام ساده برای پیدا کردن یک قطعه خاص نیز احتمالا شما را 2 تا 3 ساعت معطل خواهد کرد تا به کیفیت اصلی با قیمت مناسب برسید.

پاساژ الماس ملت

• کاشانی به عنوان بزرگترین و معروف‌ترین پاساژ بازار چراغ برق بیشتر برای ماشین‌های ژاپنی و کره‌ای است. هیوندای و تویوتا سوارها می‌توانند این پاساژ را برای خرید محصولات خود انتخاب کنند.

• برای لوازم یدکی خودروهای چینی، ژاپنی، کره‌ای و اروپایی می‌توانید سراغ پاساژ الماس ملت هم بروید، قیمت‌ها را با فروشگاه و یا سایت آریان یدک مقایسه کنید، آریان یدک معمولاً با توجه به اینکه واردکننده مستقیم لوازم یدکی خودرو است، قیمت بهتری به شما ارائه می‌کند.

• در پاساژ سپهر هم اکثر برندها حضور دارند.

• قطعات خودروهای چینی را بیشتر در پاساژ ولیعصر و الماس ملت پیدا خواهید کرد.

• برای لوازم یدکی ماشین‌های ایرانی سراغ پاساژ شیرین و بازرگانان بروید.

• معصومی، گل نرگس، مهدوی، فروغی و بنز هم از جمله پاساژهای این مرکز هستند.

فروشگاه‌های معتبر

فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی را می‌توانید در پاساژهای مختلف چراغ برق پیدا کنید. سابقه، تعداد مشتریان، واردات مستقیم، مجوز کاری، ارائه گارانتی و ضمانت‌نامه، بسته‌بندی‌های شیک و رسمی و مواردی از این دست تعریف کننده اعتبار فروشندگان لوازم یدکی در چراغ برق هستند.

فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک

فروشگاه لوازم یدکی برندهای خاص

خاص فروش‌ها را نیز می‌توانید در چراغ برق پیدا کنید. برای لوازم یدکی نیسان، برای لوازم یدکی تویوتا و برندهای این چنینی فروشگاه‌های خاصی هم هستند که سابقه فعالیت خود را به همین برندها اختصاص داده‌اند.

بازار لوازم یدکی تهران چراغ برق

در نهایت نوبت به راهنمای خرید لوازم یدکی از بازار چراغ برق تهران می‌رسد؛ با هم چند نکته‌ای را مرور می‌کنیم که می‌توانند شما را کاربر حرفه‌ای بازار چراغ برق کنند.

• در بازار لوازم یدکی چراغ برق، هم محصولات با کیفیت و اصلی هستند و هم متفرقه‌ها. شما بایستی برحسب احترامی که برای کیفیت خودرو خود قائل هستید، برای خرید محصول مناسب جستجو کنید.

• از فروشگاه‌های مختلف استعلام قیمت بگیرید و مقایسه کنید.

• قبل از خرید، کالا را از نظر ظاهری ببینید.

• ارائه گارانتی و ضمانت‌نامه نشان دهنده اعتبار فروشنده است.

• درصد کمی از فروشنده‌ها ممکن است کمی سودجو باشند که با کمی دقت از آنها عبور خواهید کرد.

• قطعات یدکی حتما باید در بسته‌بندی های شیک و برند عرضه شوند.

• محصولات فروشگاه‌های بر خیابان ممکن است به دلیل اجاره‌های سنگین‌تر کمی گران‌تر باشند، البته فقط کمی.

• هیچ قیمت ارزانی در چراغ برق بی‌دلیل نیست.

• برای جنس‌های برقی معمولا خبری از گارانتی نیست. خیلی روی آن مصر نباشید.

• فروشگاه‌های لوازم یدکی چراغ برق معمولا ارتباط مستقیم با هم دارند. پس ممکن است یک قطعه را از دوستان برای شما تهیه کنند.

• برند لوازم یدکی MCC یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم یدکی وارداتی با بسته‌بندی شکیل و کیفیت تضمین شده است.

• توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال خرید اجناس استوک در چراغ برق هستید، حتما گارانتی‌های لازم را دریافت کرده و روی فاکتور تمام جزئیات مربوط به قطعه را وارد کنید.

این مطلب توسط تیم تولید محتوای فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک (Arianyadak.com) تهیه شده است تا راهنمای کامل برای خرید لوازم یدکی در چراغ برق تهران باشد. خوشحالمان خواهید کرد اگر نظرات خود را درباره جزئیات این محتوا، سوالات خود را از بازار لوازم یکی و تجربیات خود را از بازار چراغ برق با ما در میان بگذارید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد