موضوعات داغ

بهترین خودروهای ایرانی برای سفر + راهنمای رزرو هتل از ایران هتل آنلاین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

یک خودرو ایرانی مناسب سفر، باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟ بهتر است قبل از سفر، با خصوصیات این خودروها آشنا شویم. مسلما خودرویی که کابین کوچکی دارد برای یک خانواده پرجمعیت مناسب نیست. در ادامه با خودروهای ایرانی مناسب برای سفر و راهنمای رزرو هتل با ایران هتل آنلاین آشنا خواهیم شد.

معیار انتخاب بهترین خودروهای ایرانی برای سفر

برای انتخاب بهترین خودرو ایرانی برای سفر، ابتدا باید ویژگی‌های یک خودروی مناسب سفر را بررسی نمود. از مهم‌ترین خصوصیت یک خودرو ایرانی، داشتن کابینی بزرگ و جادار است تا سرنشینان از راحتی و آزادی عمل بیشتری در سفر برخوردار باشند.

برخورداری از امکانات مناسب مانند کروز کنترل، گرمکن و سردکن صندلی، توان فنی متناسب، صندلی‌های راحت و خوش فرم، مصرف متعادل بنزین و... از ویژگی‌های دیگر یک خودرو مناسب برای سفر می‌باشد.

فضای کافی داخل کابین و صندوق‌ عقب

برای یک سفر خانوادگی، باید آن‌قدر خودرو جادار باشد که افراد خانواده بتوانند به راحتی در آن جای بگیرند. همچنین یکی از ملزومات سفر، همراه داشتن وسایل و لوازم مختلف است که باید به راحتی در صندوق عقب ماشین قرار گیرند.

بنابراین پیش‌ نیاز تمام ویژگی‌های بهترین خودروهای ایرانی برای سفر، داشتن فضای کافی داخل کابین و صندوق عقب آنها می‌باشد تا سفری راحت و لذت‌بخش را برای سرنشینان خود به ارمغان آورند.

راحتی صندلی ها

صندلی‌های خودرو باید از فرم مناسب، نرمی متعادل و روکش باکیفیتی برخوردار باشند تا بتوانند مدت زمان طولانی، وزن و فرم بدن افراد را تحمل کنند تا سرنشینان دچار کمردرد یا کوفتگی عضلانی نشوند.

راحتی صندلی ها

ایمنی و استحکام بدنه

در کنار لذت‌های سفر با خودرو شخصی، خطرات احتمال تصادفات جاده‌ای را نیز به دنبال خواهد داشت. در نتیجه خودروها باید از لحاظ ایمنی و استحکام بدنه در سطح مطلوبی قرار داشته و از استانداردهای روز دنیا برخوردار باشند تا در صورت بروز تصادفات، سرنشینان با صدمات جانی کمتری مواجه شوند.

مصرف سوخت پایین

کم بودن مصرف سوخت، یکی از عوامل اصلی انتخاب بهترین خودروهای ایرانی برای سفر می‌باشد. زیرا هرچه مصرف بنزین پایین‌تر باشد، در زمان و هزینه آنها صرفه‌جویی خواهد شد.

توان فنی مناسب و در دسترس بودن لوازم و قطعات

مسیرهای جاده‌ای از فراز و نشیب زیادی برخوردار هستند وچنانچه خودرویی توان کافی برای بالا رفتن از مسیر پرشیب را نداشته باشد؛ سرنشینان را با مشکل مواجه خواهد کرد. چنانچه قطعات یک خودرو به سختی در بازار پیدا شود؛ در صورت خرابی آن در سفر، باید قید ادامه سفر را زده و به دنبال قطعه مناسب برای تعمیر آن بود.

گیربکس اتوماتیک

خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک می‌باشند؛ خستگی کمتری را به راننده تحمیل می‌کنند و سفر راحت‌تری را تجربه خواهد کرد. همچنین در مواقع بحرانی، راننده به جای درگیر بودن با اهرم دنده و پدال کلاچ، تمرکز خود را روی سیستم ترمز گذاشته و احتمال بروز تصادفات را به حداقل می‌رساند.

سیستم تهویه مناسب

دارا بودن سیستم تهویه مناسب و پرقدرت، یکی دیگر از خصوصیات بهترین خودروهای ایرانی برای سفر می‌باشد. هنگام سفر به مناطق گرم و شرجی، چنانچه کولر خودرو از سرمایش کافی برخوردار نباشد؛ لحظات سختی را برای سرنشینان رقم می‌زند.

سیستم تهویه مناسب

سیستم تعلیق مناسب

عملکرد مناسب سیستم تعلیق، یکی از ویژگی‌های خودروهای مناسب برای سفر است که موجب نرمی قابل قبول در پستی و بلندی‌های جاده و پایداری متعادل خودرو در هنگام دور زدن‌های سریع می‌شود.

آپشن های مهم خودرو برای سفر

برخی از آپشن‌های موجود در خودرو مانند کروز کنترل، گرمکن و سردکن صندلی، سانروف و سقف پانوراما، ماساژور صندلی‌ها، گرمکن فرمان و... از امکانات رفاهی برخی از خودروهای ایرانی است که باعث می‌شوند سرنشینان، سفر جذاب‌تری را تجربه کنند.

همچنین ترمز ABS ، رادار هشدار تصادف، رادار نقطه کور، کیسه هوا، رادار هشدار و سیستم کمکی تغییر لاین و... از آپشن‌ها و امکانات ایمنی خودروها به شمار می‌آیند که بروز حوادث ناگوار را به حداقل رسانده و سفری کم مخاطره را به سرنشینان خود هدیه می‌دهند.

بهترین خودروهای ایرانی برای سفر

خودروهای قدیمی به خاطر داشتن امکاناتی ساده، در لیست خودروهای مناسب برای سفر قرار نمی‌گیرند. در این بخش با مناسب‌ترین خودروهای ایرانی برای سفر و خصوصیات آنها، آشنا خواهیم شد.

تارا

با توجه به تنوع پایین خودروهای ایرانی، تارا می‌تواند بهترین خودرو ایرانی برای سفر باشد. این خودرو دارای کابین و صندوق عقب بسیار جادار و بزرگ، توان فنی مناسب، کیسه هوای جانبی و سامانه‌های پایداری و کنترل کشش در نسخه اتوماتیک، می‌باشد.

دنا پلاس

دنا پلاس، چهره به‌روز شده و قوی‌تر، خودروی دنا است. این خودرو به خاطر کابین و صندوق عقب جادار، در دسترس بودن قطعات یدکی، توان فنی متعادل و امکانات بهتر از رقبا (در نسخه فول)، در لیست بهترین خودروهای ایرانی برای سفر قرار دارد.

پژو پارس

پژو پارس یکی دیگر از خودروهای ایرانی است که به خاطر جادار بودن کابین، بزرگ بودن صندوق عقب، سواری تقریبا راحت، توان فنی مناسب، ارزان و در دسترس بودن قطعات یدکی آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است. زیرا نسبت به سایر خودروهای هم‌رده داخلی، سفر با پژو پارس می‌تواند لذت بیشتری برای سرنشینان ایجاد کند.

سمند سورن ELX

در دسترس بودن لوازم یدکی خودرو، کابین و صندوق عقب جادار و همین‌طور سواری نسبتا نرم، از مزیت‌های سمند سورن ELX برای سفر به شمار می‌رود. سورن پلاس نیز علاوه‌بر این امکانات، از ظاهر شیک‌تر و امکانات بالاتری برخوردار است.

سمند سورن ELX

تندر ۹۰ (ال نود)

این خودرو از محبوبیت خوبی در بین افراد برخوردار است. زیرا دارای کیفیت فنی بالا، سواری نرم، استهلاک و مصرف سوخت پایین، کابین جادار، مرتفع و مسلط به جاده و همچنین دارای صندوق عقب بزرگ می‌باشد که باعث شده در لیست بهترین خودروهای ایرانی برای سفر قرار گیرد.

پژو ۲۰۶ SD

پژو ۲۰۶ اس دی، یک خودروی مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت است. این خودرو دارای مصرف سوخت پایین، استحکام بدنه کمی بالاتر از خودروهای مشابه داخلی، کیفیت سواری نه‌چندان خشک و در دسترس بودن قطعات یدکی خودرو، از ویژگی‌های مناسب این خودرو برای سفر می‌باشد.

رانا

خودرو رانا نیز مانند پژو ۲۰۶ اس دی، در صندلی‌های ردیف عقب، فضای جاداری ندارد. اما به دلیل توان فنی مناسب، قطعات یدکی در دسترس، مصرف سوخت متعادل و تعمیرات آسان آن، یکی از خودروهای مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت با بودجه نسبتا محدود می‌باشد.

شاهین

خودرو جدید شاهین در مقایسه با خودروهای هم‌رده داخلی، از امکانات بالاتری برخوردار است. کابین آن از فضای کافی برخوردار بوده و صندوق عقب خودرو گنجایش مطلوبی دارد. البته توان فنی این خودرو جدید، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

راهنمای رزرو هتل از ایران هتل آنلاین

بعد از بررسی بهترین خودروهای ایرانی برای سفر، رزرو آنلاین هتل، در اولویت مراحل قبل از سفر قرار می‌گیرد. گردشگران با رزرو هتل ایران هتل آنلاین، می‌توانند از مزایای سفری آرام و بدون دغدغه، تخفیفات ویژه، پشتیبانی 24 ساعته، کنسلی رزرو بدون پرداخت کارمزد، دریافت آنی واچر و بسیاری موارد دیگر برخوردار شوند.

وب‌سایت ایران هتل آنلاین از معتبرترین و باسابقه‌ترین وب‌سایت‌های رزرو هتل در تمام شهرهای ایران می‌باشد. این وب‌سایت امکانات و فیلترهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث راحتی و سرعت بیشتر در مراحل رزرو می‌شود.

سخن پایانی

در میان خودروهای جدید داخلی، خودرو تارا، دنا پلاس، تندر 90 و پژو پارس به دلیل برخورداری از کابین و صندوق عقب وسیع، ایمنی و استحکام بالای بدنه نسبت به خودروهای مشابه، وجود امکانات بهتر در نسخه‌های اتوماتیک، کیفیت سواری نرم و متعادل، از بهترین خودروهای ایرانی برای سفر شناخته می‌شوند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/9/12
اتفاقا ردیف عقب دنا جای پای افتضاحی داره
همینطور کسی که صندلی شاگرد میشینه یکسره ساق پاش به داشبورد گیر میکنه