موضوعات داغ

عرضه محصولات سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به زودی انجام می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به انتشار خبر خروج گروه خودروسازی سایپا از کشور روسیه، این مجموعه طی جوابیه ای و در پاسخ به شائبه خروج از این کشور، پاره‌ای از توضیحات را ارائه کرد.

این مجموعه اعلام نموده است که موضوع عدم عرضه محصولات سایپا در کشور روسیه صحیح نبوده و این شرکت در حال گذراندن مراحل عرضه محصولات خود در بازارهای روسیه و بلاروس است و در این مسیر با یک شرکت قطع همکاری نموده و با یک مجموعه دیگر در حال ادامه مراحل است.

متن جوابیه و خبر منتشر شده توسط گروه خودروسازی سایپا در خصوص این موضوع به شرح ذیل است:

گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط تجاری با همسایگان، اقدام به عملیاتی کردن همکاری‌های خود با بازارهای روسیه و بلاروس نموده است. بر این اساس، در بهمن ماه سال گذشته با شرکت‌های بست موتورز روسیه و لاکی کرنسی بلاروس قرارداد توزیع محصول امضا شد و اقدامات لازم برای انجام این مهم آغاز گردید.

اما پس از گذشت چند ماه و با توجه به عدم اجرای تعهدات قراردادی توسط شرکت بست موتورز روسیه، همکاری طرفین متوقف شد. از سوی دیگر، همکاری با شرکت لاکی کارنسی بلاروس ادامه یافته و تمامی اقدامات مورد نیاز شامل ارسال خودروهای نمونه، همولوگیشن محصولات، حضور در نمایشگاه‌های مسکو و مینسک و غیره انجام شده است.

با توجه به ارسال خودروهای نمونه و حضور نمایندگان استاندارد بلاروس، فرآیند اخذ مجوز صادرات در مراحل پایانی قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود صادرات محصولات سایپا به این بازارها در ماه‌های آینده آغاز شود. هرچند شرایط رقابتی سختی در این بازارها وجود دارد، اما مطالعات لازم در خصوص مزیت رقابتی محصولات سایپا انجام و چشم‌انداز مثبتی برای حضور در این بازارها متصور است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد