موضوعات داغ

خودرو تارا برقی جدید را ببینید؛ رندر سه بعدی و اختصاصی خودروبانک + عکس

عکس مطلب اول

با بالاگرفتن تب خودروهای برقی در ایران، در نبود هیچگونه زیر ساخت برای استفاده از این خودروها، ما نیز به سراغ یکی از این خودروهای برقی البته ساخت داخلی یعنی تارا رفتیم که شهریورماه 1401 معرفی شد ولی هنوز به بازار عرضه نشده است.

این محصول ایران خودرو که پس خروج شرکت پژو از ایران و توقف تولید محصولات این شرکت فرانسوی پروژه تولید آن کلید خورد، حالا پس از سال‌ها عرضه نسخه بنزینی قرار است در آینده نامشخص در نسخه برقی نیز به بازار بیاید.

ما برای بروزتر کردن نسخه برقی خودرو سدان تارا ایران خودرو دست به یک جراحی عمده زده و یک رندر سه بعدی حاصل کار ما در خودروبانک است.

تارا برقی

چهره به روز و تند تیز برای تارا برقی

خودروهای برقی معمولا با چند مشخصه در ظاهر شناخته می‌شوند و یکی از این مشخصه ها نبود ورودی هوا در جلو و جلوپنجره بسته‌ آن‌هاست که معمولا با سپر یکپارچه می‌شوند و با توجه به اینکه پیشرانه خودرو تمام برقی است و در اصل نیازی به جلو پنجره برای خنک شدن ندارد.

همچنین در صورت جریان داشتن هوا به داخل فضای موتور، نیروی درگ زیادی برای حرکت خودرو ایجاد می‌شود و از میزان حداکثر مسافت قابل پیشمایش با یک بار شارژ کامل در خودروبرقی می کاهد. به همین دلیل جلوپنجره عمده خودروهای برقی را یکپارچه و بدون ورودی هوا طراحی می کنند البته برند ب ام و در این موضوع یک استثناست!

ما در خودرو تارا برقی نیز با ایجاد یک تغییر انقلابی در نمای جلویی، با استفاده از یک سپر جدید و یکپارچه با جلوپنجره، یک نمای کاملا جدید برای خودرو ایجاد کرده ایم و در اصل به این محصول برقی نمای منحصر به فرد و جدید داده شده است.

یک لوگو جدید با حروف لاتین ikco در وسط سپر، چراغ‌های جدید با گرافیک شبیه به خودروهای ب ام و و همچنین درب موتور جدید و عضلانی، خودرو جدید تارابرقی به طور کامل به یک خودرو جدید تبدیل شده است که هیچ شباهتی به تارا بنزینی ندارد.

در نمای عقب نیز اولین موضوعی که به چشم می‌آید تغییر چراغ‌های عقب است و خوشبختانه از چراغ‌های نازیبای یکپارچه قبلی دیگر خبر نیست و با دو چراغ نسبتا بزرگ و کشیده با گرافیک کاملا جدید در دوطرف نمای عقبی روبرو هستیم. شکل سپر نیز به طور کامل تغییر کرده و به یک دیفیوزر بزرگ مجهز است. نمای کلی عقب دیگر محدب نیست و حالت مقعر با لبه های تیز پیدا کرده است. لوگوی اسب معروف ایران خودرو نیز به داخل یک قابل سپر شکل منتقل شده است.

در انتها باید یادآوری کنیم که این خودرو یک طرح پیشنهادی و یک رندر سه بعدی دیجیتالی برای تارا برقی است که با تلاش متخصصان خودروبانک طراحی شده است.

نظر شما در مورد این طراحی جدید تارا برقی چیه؟

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/9/30
سلام واقعا زیبا طراحی شده...چرا خودروسازان از این طرحها استفاده نمیکنن جای سوال است بهترین طراحان خودرو در ایران بوده و هستند ولی متاسفانه نبوغ اونا در اون طرف آب استفاده میشه مثل سایر رشته ها ...افسوس ایران زیبا لایق زیباترینهاست
1402/10/1
انصافن عالی شده فقط ای کاش یه موتو آمریکایی بندازن روش
1402/10/1
این خیلی قشنگ تره
1402/10/1
سلام علیکم طراحی جالبیه ولی میتونه از این بهتر هم بشه بخصوص روی چراغ های جلو باید خیلی کار بشه تا جذاب تر و اسپرت تر دیده بشه چراغ های جلو خیلی زمخت هستند
1402/10/1
سلام و خسته نباشید اینو برا ایرانخودرو بفرسید شاید یه فرجی شد و ازاون طرح زشت و بی ریخت تارا راحت شدیم. ماشین خوبیه ولی خیلی بی ریخته اصلا طراحیش با هم همخوانی نداره. این این فیس لیفت عالی شده
1402/10/1
عجب خفنه
1402/10/1
سلام، نمای جلو اسپرت و مدرنه،ولی جای دوتا چراغ مه شکن دو قلو بزرگ در دو گوشه پایین سپر خالیه
نمای عقب با عجله طراحی که نه،فقط جمع شده،جای کار داره عقبش
1402/10/2
بسیار زیباست . خواهشا این طرح رو به ایران خودرو ارسال کنید بلکه فرجی بشود