موضوعات داغ

فوتون تونلند اتوماتیک پرچمدار پیکاپ های ایران خودرو در اتواکسپوتهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

پیکاپ‌های فوتون، از جمله محصولات محبوب و پرفروش ایران خودرو دیزل طی دهه 1390 بوده‌اند. این شرکت در سالیان اخیر، نمونه‌های جدید این پیکاپ را جایگزین نسخه‌های قبلی کرده است. نسخه فیس‌لیفت نسل اول با پیشرانه دیزلی عرضه می‌شود و فوتون تونلند G7 یا فوتون تونلند اتوماتیک که نسل دوم این خودرو به حساب می‌آید، با پیشرانه بنزینی و گیربکس اتوماتیک به دست مشتریان می‌رسد.

طراحان چینی برای خلق ظاهر فوتون تونلند اتوماتیک، از پیکاپ‌های میان‌رده فورد نظیر فورد رنجر و فورد F-150 نسل قبل الهام گرفته‌اند. به همین دلیل این پیکاپ از نظر ظاهری مورد پسند اکثر مخاطبان قرار می‌گیرد. طراحی داخلی فوتون تونلند اتوماتیک نیز در مقایسه با نسل اول آن کاملا تغییر کرده است. فضای داخلی این خودرو اکنون به کراس‌اوورهای کوچک شباهت پیدا کرده است. اهرم تعویض دنده کوچک، نمایشگر عریض سیستم سرگرمی و فرمان دی‌کات مجهز به دکمه‌های کنترلی، از جمله المان‌های چشمگیر کابین فوتون تونلند G7 هستند.

فوتون تونلند G7

زیر کاپوت فوتون تونلند G7، پیشرانه دولیتری بنزینی توربوشارژر با چهارسیلندر قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 238 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که به نظر می‌رسد این ارقام برای به حرکت درآوردن جثه دو تنی این پیکاپ کافی باشند. جعبه دنده هشت سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت را در این پیکاپ برعهده دارد که فوتون تونلند G7 را به یکی از معدود پیکاپ‌های اتوماتیک بازار تبدیل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیکاپ 9 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

فضای داخلی فوتون تونلند G7

فوتون تونلند اتوماتیک از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز در سطح مناسبی قرار دارد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا، مه شکن جلو و عقب، دوربین 360 درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور نور، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10.25 اینجی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، ترمز پارک برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، حالات رانندگی اکو و اسپرت، پدال شیفتر، روکش چرمی صندلی‌ها، جک هیدرولیک درب موتور و سنسور نمایشگر فشار باد تایرها را در این خودرو خواهیم دید. آمیکو آسنا اتوماتیک و مکث کلوت اتوماتیک، دو رقیب جدی فوتون تونلند اتوماتیک در بازار ایران هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد