موضوعات داغ

خودرو ایگل برقی کرمان موتور در نمایشگاه اتواکسپو تهران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت کرمان موتور خودروی جدید خود با نام کی‌ام‌سی ایگل را در دو نسخه برقی و بنزینی در نمایشگاه اتواکسپو تهران معرفی کرده است. این خودرو که اولین محصول بومی کرمان موتور محسوب می‌شود، بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 طراحی شده است.

کرمان موتور با خریداری حق امتیاز پلتفرم جک جی 4 چینی، توانسته پلتفرم جدید PS1 را بومی‌سازی کند. این پلتفرم برای تولید نخستین خودروی ایرانی این شرکت به نام ایگل به کار گرفته شده است. نام ایگل از یک روستا در استان تهران الهام گرفته شده و نشان‌دهنده هویت بومی این خودرو است.

ویدیو معرفی ایگل برقی کرمان موتور

کی‌ام‌سی ایگل در ظاهر یک فیس‌لیفت از جک جی 4 محسوب می‌شود که توسط تیم طراحی داخلی کرمان موتور ارتقا یافته است. البته طراحان برای داخل خودرو تغییرات چندانی در نظر نگرفته‌اند و همچنان شباهت زیادی به جک جی 4 دارد.

علی‌رغم این‌که ظاهر خودرو بومی‌سازی شده، اما داخل آن همچنان شبیه به مدل چینی است. البته کی‌ام‌سی ایگل به آپشن‌های بیشتری همچون دکمه استارت، تهویه اتوماتیک و سانروف مجهز خواهد بود.

ایگل برقی کرمان موتور

این خودرو علاوه بر نسخه بنزینی، به یک موتور الکتریکی 160 اسب بخار نیز مجهز خواهد بود که توسط شرکت مپنا تولید شده است. نسخه برقی می‌تواند 350 کیلومتر با یکبار شارژ طی کند و از فناوری ترمز شتاب منفی بهره می‌برد.

باتری 41 کیلووات ساعتی این مدل در کف اتاق قرار گرفته تا فضای صندوق عقب کاهش پیدا نکند. با شارژر سریع می‌توان ظرف 45 دقیقه بین 10 تا 80 درصد باتری را شارژ نمود. شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز 5.5 ساعت طول می‌کشد.

کرمان موتور این خودرو را به عنوان نخستین خودروی بومی مطابق با 85 استاندارد جدید، در نمایشگاه اتواکسپو تهران به نمایش گذاشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/12
سرنده ایگل عین سردنده رانا پلاس اتوماتیک پانوراماتیک است ........‌‌‌‌‌‌‌‌