موضوعات داغ

نگاهی به جیلی جئومتری C، وارداتی الکتریکی و متفاوت فرداموتور در اتو اکسپوتهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازی فردا که با نام فرداموتور نیز شناخته می‌شود، تصمیم گرفته است تا محصولاتی از برندهای شناخته شده جیلی و ام جی را به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه کند. این شرکت در کنار رونمایی از ام جی GT‌ و ام جی 5، کراس‌اوور الکتریکی جیلی جئومتری C را نیز در نمایشگاه خودرو تهران 1402 معرفی کرد. این خودرو الکتریکی یکی از مدرن‌ترین و در عین حال لوکس‌ترین کراس‌اوورهای وارداتی سال اخیر به شمار می‌آید.

ژئومتری برند زیرمجموعه جیلی است که با هدف توسعه خودروهای الکتریکی معرفی شده است. خودروهای این برند به طور معمول نسخه‌های الکتریکی مشابه از خودروهای جیلی هستند. جیلی جئومتری C نیز در واقع نسخه الکتریکی جیلی امگرند GS‌ به حساب می‌آید. این خودرو یک کراس‌اوور کوپه است و حتی می‌توان تا حدی آن را شبیه به خودروهای کوپه اروپایی همچون رنو اسکالا دانست. چراغ‌های جلو این خودرو نیز باریک هستند و در ترکیب با یک کاپوت بلند و کشیده، حس خودرویی آیرودینامیک را در بیننده ایجاد می‌کنند. یکی از نکات جذاب طراحی جیلی جئومتری C، قرار گرفتن آینه‌های جانبی این خودرو روی درب‌ها است. این مساله به تقویت حس اسپرت خودرو کمک شایانی کرده است. دستگیره‌های درب خودرو نیز از نوع جدید و موسوم به محو شونده در نظر گرفته شده‌اند.

جیلی جئومتری C

کابین جیلی جئومتری C یک خودرو برقی قرن بیست و یکمی را به نمایش می‌گذارد. کلاستر کوچک این خودرو به فرمان چسبیده است و اطلاعات محدودی که مورد نیاز راننده است را به او انتقال می‌دهد. این سبک از کلاستر در خودروهای کارتینگ و فرمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد که استفاده از آن در یک خودرو سواری، باعث جذابیت آن برای راننده خواهد شد. یک نمایشگر عریض نیز به صورت جداگانه از کابین قرار گرفته است که تنظیمات سیستم چندرسانه‌ای از طریق آن انجام خواهد شد. چند دکمه کنترلی نیز به صورت کلیدهای پیانو با زاویه نسبت به راننده قرار گرفته‌اند تا کنترل تجهیزات اصلی خودرو برای او فراهم شود.

جیلی جئومتری C

قدرت جیلی جئومتری C توسط تک موتور الکتریکی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. پکیج باتری این خودرو نیز 70 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد جیلی جئومتری C حدود 500 کیلومتر عنوان شده است و این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا صد رسمی 7 ثانیه را به نام خود ثبت کند. تنها نکته منفی جیلی جئومتری C، سیستم تعلیق نیمه مستقل آن در محور عقب است که مانورپذیری و همچنین نرمی سواری این خودرو را با نقص مواجه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد