موضوعات داغ

هوندا وزل برقی با اروین خودرو به ایران می آید + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت اروین خودرو اکنون به سراغ مدل‌های مختلف هوندا وزل رفته است. این شرکت در کنار نسخه درون‌سوز کراس‌اوور ژاپنی، هوندا وزل برقی را نیز در نمایشگاه خودرو تهران 1402 رونمایی کرده است.

نسخه الکتریکی هوندا وزل از سال 2021 توسط این شرکت ژاپنی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. طراحی ظاهری آن بسیار شبیه به نسخه درون‌سوز است اما تفاوت‌های اندکی را بین این خودروها می‌توان مشاهده کرد. به طور مثال جلوپنجره هوندا وزل برقی به عنوان جایگاه شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. الگوی طراحی کاسه چراغ‌های این خودرو نیز از طرح مات پیروی می‌کند.

کابین این خودرو نیز در مقایسه با نسخه درون‌سوز تغییراتی را تجربه کرده است. به طور مثال یک تبلت بزرگ و عمودی با اندازه 15.4 اینچ در میانه داشبورد هوندا وزل برقی نصب شده است. تمامی تنظیمات سیستم صوتی و سیستم تهویه از طریق این تبلت انجام می‌شوند و هیچ دکمه دیگری در این بخش از کابین خودرو مشاهده نمی‌شود. با این حال فرمان خودرو و همچنین طرح کنسول میانی هوندا وزل برقی با نسخه درون‌سوز مشابه است.

هوندا وزل برقی

قدرت هوندا وزل برقی توسط تک موتور الکتریکی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. پکیج باتری این کراس‌اوور نیز 68.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که در حالت فول شارژ، بردی معادل 510 کیلومتر را برای خودرو فراهم خواهد کرد. این پکیج باتری از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که قادر است در 40 دقیقه، ظرفیت این پکیج را به 80 درصد برساند. البته شارژ عادی این باتری‌ها با برق شهری، 9.5 ساعت به طول خواهد انجامید. دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، سیستک کنترل پایداری، صندلی برقی جلو و سیستم تهویه اتوماتیک بخشی از تجهیزات هوندا وزل برقی را تشکیل می‌‌دهند.

فضای داخلی هوندا وزل برقی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد