موضوعات داغ

کامیون های مان با شیران دیزل در نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

مان یکی از برندهای شناخته شده در حوزه تولید انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین است. خودروهای مان با وجود محبوبیت در ایران، حضور چندان چشمگیری را در بازار کشورمان تجربه نکرده‌اند و حتی پس از آزادسازی واردات کشنده‌های کارکرده، تعداد اندکی مان به کشورمان وارد شده است. اکنون شرکت شیران دیزل با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، تصمیم دارد تا جای پای این برند آلمانی را در بازار ایران محکم کند.

بابک ثقفی مدیرعامل شرکت شیران دیزل در حاشیه رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران گفت: «ما موفق شده‌ایم تا نمایندگی رسمی کامیون‌های مان را در ایران دریافت کنیم. بنابراین ارائه خدمات پس از فروش به کامیون‌های مان و همچنین تامین قطعات آن‌ها توسط ما انجام خواهد شد. تعدادی کشنده مان نیز توسط شرکت ما وارد خواهد شد و البته ارائه خدمات به سایر نسخه‌های وارد شده نیز انجام می‌شود.»

براساس گفته‌های مدیرعامل شیران دیزل، این شرکت تصمیم دارد تا سال آینده حدود هزار دستگاه کشنده مان را وارد کشور کند. کشنده‌های واردشده از نوع کارکرده با حداکثر سن پنج سال هستند که برای سال‌ها می‌توانند به خدمت‌رسانی در جاده‌های ایران مشغول شوند. کامیون‌ها و کشنده‌های مان پس از واردات باید توسط شرکتی اصالت‌سنجی شوند که این وظیفه را شیران دیزل با کسب نمایندگی رسمی مان برعهده گرفته است. تفاوت اندک قیمت کشنده‌های کارکرده مان با کشنده‌های چینی صفرکیلومتر در کشور، می‌تواند به تقویت جایگاه این برند آلمانی در بازار ایران کمک کند.

مان TGX

در مراسم رونمایی از کشنده مان TGX وارداتی در غرفه شیران دیزل، هاشمی نیا دبیر انجمن واردکنندگان خودروهای تجاری نیز حضور داشت. او نیز درباره واردات کامیون‌های مان گفت: واردات کشنده به کشور از سال 1399 آغاز شده است و تاکنون حدود 30 هزار کشنده کارکرده اروپایی به کشورمان وارد شده است. باید توجه داشت که کشنده یک کالای مصرفی نیست، بلکه کالای استراتژیک است. با ورود کامیون‌های کارکرده اروپایی میزان حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن کاهش یافته است. همچنین این کشند‌ه‌ها به فناوری‌های جدیدی مجهز هستند که بزرگترین مزیت آن‌ها کاهش مصرف سوخت است. اکنون نیز خوشحالیم کشنده‌های برند مان که از نام‌های شناخته شده جهان است، به کشورمان وارد می‌شوند.

غرفه شیران دیزل

باید توجه داشت که ترکیب کشنده‌ها به همراه جاده‌ها، زیرساخت کشور در بخش حمل و نقل را تشکیل می‌دهند. این مسئولیت طی سالیان اخیر برعهده بخش خصوصی قرار داشته است و آن‌ها موفق شده‌اند با تامین 167 هزار میلیارد ارز از صادرات خود و دیگران و بدون دخالت دولت، اقدام به واردات کشنده‌های کارکرده اروپایی کنند. بهره‌مندی از کشنده‌های مدرن اروپایی باعث می‌شود که استانداردهای کامیون و کشنده در کشور ما همچنان در سطح بالایی باقی بمانند. ورود کامیون‌های اروپایی و حضور مستمر آن‌ها در بازار ایران،‌ عرصه را برای یکه‌تازی چینی‌ها تنگ می‌کند و البته گزینه‌های بیشتری را پیش روی فعالان حوزه حمل و نقل کالا می‌گذارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/13
خب چراکامیونهای۰واردنمیکنن!؟