موضوعات داغ

نگاهی به غرفه معین خودرو و محصولات ژاپنی آن در اتو اکسپو تهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت معین خودرو از جمله نام‌های شناخته شده در حوزه واردات خودرو است. این شرکت برای سال‌ها به واردات محصولات پورشه مشغول بود و حتی با وجود محدودیت‌های مختلف، موفق شد تا عرضه خودروهای لوکس پورشه را به بازار ایران تداوم بخشد. طی دور جدید واردات خودرو، معین خودرو به سراغ دو محصول از برندهای ژاپنی تویوتا و هوندا رفته است. چهار مدل خودرو وارداتی این شرکت، در غرفه معین خودرو واقع در نمایشگاه خودرو تهران 1402 حضور داشتند.

نخستین محصولات وارداتی معین خودرو، دو نسخه از نسل جدید تویوتا کرولا هستند. این خودروها با نام تویوتا کرولا 1200 و تویوتا کرولا 1500 شناخته می‌شوند که این ارقام اشاره به حجم موتور این خودروها دارد. هر دو نسخه تویوتا کرولا در غرفه معین خودرو حضور داشتند تا بازدیدکنندگان از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. نسخه 1200 از تویوتا کرولا به موتور 1.2 لیتری توربوشارژر مجهز است، در حالی که تویوتا کرولا 1500 با موتور 1.5 لیتری سه سیلندر به بازار می‌آید. هر دو نسخه این خودرو نیز با گیربکس CVT و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو همراه خواهند بود. تویوتا کرولا 2023 از نظر امکانات رفاهی در سطح متوسطی قرار دارد و قادر به رقابت با سدان‌های رنگارنگ چینی نیست اما در بخش ایمنی با تجهیزات کامل به ایران آمده است.

غرفه معین خودرو

دیگر محصولات وارداتی معین خودرو، دو تیپ از کراس‌اوور هوندا وزل بودند. هوندا وزل یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که با طراحی نوآورانه‌اش، می‌تواند توجه علاقمندان به خودروهای وارداتی را جلب کند. نسخه درون‌سوز هوندا وزل از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه گیربکس CVT‌ بهره می‌برد. این خودرو در برخی بازارها با نام هوندا HR-V‌ شناخته می‌شود. هوندا وزل پس از حضور در بازار ایران،‌ به رقابت با هیوندای کرتا و کیا سونت خواهد پرداخت.

معین خودرو نسخه الکتریکی هوندا وزل را نیز به نمایشگاه خودرو تهران 1402 آورده بود. هوندا وزل برقی توسط تک موتور الکتریکی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد. پکیج باتری با ظرفیت 68.8 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین نیروی تک موتور الکتریکی وزل را برعهده دارد. برد نسخه الکتریکی هوندا وزل، 510 کیلومتر عنوان شده است. در ادامه می‌توانید تصاویر اختصاصی خودروبانک از غرفه معین خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1402 را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد