موضوعات داغ

ایران خودرو دیزل با محصولات جدید خود به اتو اکسپو تهران 1402 آمد + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

ایران خودرو دیزل زیرشاخه کار و تجاری گروه ایران خودرو است که از سال‌ها پیش تاکنون به عرضه انواع اتوبوس، کامیون، کشنده و پیکاپ مشغول بوده است. این شرکت با جدیدترین محصولات خود در اتو اکسپو تهران 1402 حاضر شد که در ادامه نگاهی گذرا به آن‌ها خواهیم داشت.

جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل در نمایشگاه تهران 1402، اتوبوس بین‌شهری این شرکت بود که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. آخرین دوره حضور ایران خودرو دیزل در بخش اتوبوس‌های بین‌شهری، به دهه 1380 و تولید اتوبوس بین‌شهری مرسدس بنز 457 باز می‌گردد. اکنون ایران خودرو دیزل تصمیم دارد تا با استفاده از خلا ایجاد شده در بخش اتوبوس‌های بین‌شهری، وارد این حوزه شود. قیمت اتوبوس بین‌شهری ایران خودرو دیزل کمتر از رقبا اعلام شده است که در این صورت شاهد توجه گسترده علاقمندان به این خودرو خواهیم بود.

علاوه بر اتوبوس بین‌شهری، اتوبوس درون‌شهری ایران خودرو دیزل با نام آتروس نیز در غرفه این شرکت حضور داشت. این اتوبوس در نسخه‌های برقی و دیزلی عرضه شده است که برخی شهرداری‌ها نیز نسبت به خرید آن اقدام کرده‌اند.

اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل

کشنده‌های فوتون طی دهه 1390 وارد خط تولید ایران خودرو دیزل شدند و اکنون نقش پررنگی در سبد محصولات این شرکت ایفا می‌کنند. دو نسل از این کشنده به طور همزمان توسط ایران خودرو دیزل به تولید می‌رسند که شامل فوتون H5 و فوتون H4 می‌شوند. هر دو نسل این کشنده از یک موتور استفاده می‌کنند اما فوتون H5 راندمان بالاتری دارد و امکانات بیشتری را در خود جای داده است. همچنین ایران خودرو دیزل براساس اتاق کشنده فوتون H4، کشنده داخلی خود را با نام آتامان به تولید می‌رساند.

ایران خودرو دیزل همزمان با کشنده‌ها، پیکاپ‌ها و ون فوتون را نیز به تولید می‌رساند. دو نسل اول و دوم از پیکاپ فوتون تونلند توسط این شرکت به تولید می‌رسند که شامل فوتون تونلند دیزلی فیس‌لیفت و فوتون تونلند G7 اتوماتیک هستند. هر دو پیکاپ در غرفه ایران خودرو دیزل حضور داشتند. همچنین نسل جدید ون وانا که از پیشرانه 3TZ تویوتا بهره می‌برد نیز در غرفه ایران خودرو دیزل به نمایش درآمد. در ادامه می‌توانید تصاویر غرفه ایران خودرو دیزل که توسط خودروبانک تهیه شده‌اند را مشاهده نمایید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد