موضوعات داغ

سامسونگ XM3 چه زمانی به بازار عرضه می شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت سروش دیزل با آغاز دور جدید واردات خودرو به سراغ یکی از جذاب‌ترین برندهای وارداتی رفته و در نمایشگاه اتواکسپو تهران از 2 محصول رنو-سامسونگ با نام‌های سامسونگ XM3 یا همان رنو آرکانا و سامسونگ QM6 یا رنو کولیوس رونمایی کرد.

بنا اعلام سروش دیزل، این شرکت قرار است در نیمه ابتدای سال 1403 در مرحله اول سامسونگ XM3 را راهی بازار کشور کند. در مرحله بعد نیز سامسونگ QM6 عرضه خواهد شد و در ادامه عرضه محصولات جدید این شرکت اتوبوس بین شهری خود را نیز در بهار 1403 معرفی و راه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی سامسونگ XM3

سامسونگ XM3 یا همان رنو آرکانا، از یک موتور چهار سیلندر خطی بنزینی 1.6 لیتری بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 142 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم ترمز این خودرو از نوع هیدرولیکی دیسکی است که عملکرد مطلوبی داشته و کنترل خودرو را آسان می‌کند.

از جمله ویژگی‌های ایمنی و راحتی سامسونگ XM3 می‌توان به سیستم‌های هشدار خروج از خط، هشدار نقطه‌ی کور، کمک پارک، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. همچنین امکاناتی مانند صندلی‌های برقی، سیستم صوتی بوس، اتصال کارپلی و آندروید اتو، شارژ بی‌سیم و صفحه‌ی نمایشگر تی‌اف‌تی ده اینچی در این خودرو به کار رفته است.

از نظر ظاهری، سامسونگ XM3 طراحی مشابهی با رنو آرکانا دارد و تنها تفاوت آن نصب بج اختصاصی سامسونگ است. در جلو چراغ‌های جلو با طرح C شکل و در عقب نیز طراحی مشابه مگان دیده می‌شود. البته سقف شیب‌دار و دیفیوزر بزرگ صندوق عقب، ظاهری اسپرت به این خودرو بخشیده است.

در کابین این خودرو، نمایشگر عمودی لمسی در میان داشبورد توجه را جلب می‌کند. طراحی داخلی ساده و مینیمال است. به طور کلی سامسونگ XM3 در حوزه‌ی کراس‌اوورهای کوچک شهری، انتخاب مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال طراحی مدرن، فضای داخلی راحت و امکانات رفاهی بالا هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد