موضوعات داغ

نمایش 5 مدل کیا توسط کوشا خودرو در اتو اکسپو تهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کوشا خودرو به عنوان یکی از شرکت‌های نوپا در زمینه واردات خودرو به کشور، اکنون متولی واردات و عرضه خودروهای کیا را برعهده دارد. بر این اساس این شرکت با حضوری قدرتمند در پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران موسوم به اتو اکسپو تهران 1402، 5 مدل از محصولات کیا را به نمایش عموم در آورده است. شایان ذکر است این نمایشگاه از تاریخ 9 الی 15 بهمن ماه 1402 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است.

با توجه به سابقه حضور برند کیا در ایران طی سال‌های گذشته و استقبال خریداران از انواع مدل‌های کیا در ایران،در این دوره از نمایشگاه خودرو هم شاهد استقبال بازدیدکنندگان از 5 مدل کیا از جمله K5، سلتوس، سونت، پگاس و سراتو هستیم. در ادامه به بررسی مشخصات هر یک از این محصولات خواهیم بود.

کیا K5

کیا K5

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کیا حاضر در این دوره K5 است که پیش از این در بازار ایران با نام اپتیما شناخته می‌شد. کیا K5 در بازار ایران مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که قادر به تولید ۱۵۰ اسب‌بخار توان و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل فرمان کمکی برقی، آینه‌های جانبی برقی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ایربگ راننده و سرنشین، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، صندلی ایزوفیکس، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب با نمایش فاصله تا مانع، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، حالت رانندگی، تنظیم صندلی به صورت دستی، تهویه مطبوع دستی، دریچه هوای عقب، مولتی مدیای ۸ اینچی، اپل کار پلی و اندروید اتو و … اشاره کرد.

کیا سراتو

کیا سراتو

پس از کیا K5، سراتو دیگر گزینه محبوب ایرانیان است که در سال‌های گذشته آمار فروش قابل قبولی را در بازار از آن خود کرده است. نسل جدید سراتو وارد شده به کشور دارای موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید 150 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر را دارد. این نیرو به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

از دیگر مشخصات فنی خودرو می‌توان به سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب تورشن بیم، فرمان کمکی برقی و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

کیا سلتوس

کیا سلتوس

کراس‌اوور ساب کامپکت کیا یعنی سلتوس، یکی از مهم‌ترین وارداتی‌های کوشا خودرو به حساب می‌آید که به سگمنت B تعلق دارد. این خودرو به موتور ۱.6 لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است و ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عملیات انتقال قوای محرکه موتور به چرخ‌های جلو را انجام می‌دهد.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دستی با فن ۴ سرعته، پورت USB، بلوتوث، پورت شارژر فندکی ۱۲ ولت، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تا شوندگی، سانروف و ... اشاره کرد.

کیا سونت و کیا پگاس

کیا سونت

کراس‌اوور سونت را می‌توان نسخه مینیاتوری و جمع و جور کیا اسپورتیج در نظر گرفت. سونت نیروی محرکه خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر دریافت می‌کند که به گیربکسCVT متصل است. حدود ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور به وسیله این جعبه‌دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به ABS، EBD، ESC، HAC، VSM و BAS، کروز کنترل اتوماتیک، ESS، TPMS، دو عدد ایربگ، استارت دکمه‌ای، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، آینه جانبی برقی جمع شونده، شیشه بالابرهای برقی، کنترل دستی، زاویه و ارتفاع نور چراغ‌های جلو، دیلایت و ... اشاره کرد..

کیا پگاس

کیا پگاس یک سدان اقتصادی جمع و جور است که در زیر کاپوت این سدان شهری، یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته است که تنها ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قوای فنی به چرخ‌های جلو را بر دوش می‌کشد.

مهم‌ترین مزیت پگاس، مصرف سوخت بهینه ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر جاده ترکیبی است. در ضمن، پیشرانه از نوع تنفس طبیعی بوده و با استاندارد آلایندگی یورو ۴ مطابقت دارد. استانداردی که سازگار با کیفیت بنزین در اکثر جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد