موضوعات داغ

سروش دیزل با سبد کامل محصولات خود به اتو اکسپو تهران 1402 آمد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت سروش دیزل برای حضور در اتو اکسپو تهران 1402، با طیف کاملی از محصولات کار و تجاری و سواری در غرفه‌ای بزرگ در سالن A4 مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب به میدان آمده است.

این خودروساز خصوصی که پیش از این در زمینه تولید و عرضه خودروهای سنگین کار و تجاری فعالیت وسیعی داشت، اکنون به عنوان شریک تجاری رنو سامسونگ، در نظر دارد تا محصولات مختلف این برند فرانسوی – کره‌ای را به بازار ایران عرضه کند. در واقع رنو سامسونگ حاصل همکاری مشترک این دو برند است که با سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها پدید آمده است. هدف از این همکاری مشترک، سهم خواهی بیشتر از بازارهای جهانی و تولید محصولات رنو با نشان تجاری رنو سامسونگ بوده است.

سروش دیزل در پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران نیز برای نخستین‌بار از دو محصول رنو سامسونگ آرکانا و کولئوس با نام‌های تجاری XM3 و QM6 رونمایی کرد. همچنین یکی دیگر از اتفاقات مهم در این دوره از نمایشگاه، رونمایی از کامیونت EX8 است. همچنین سایر محصولات این شرکت در غرفه‌ای با فضای نمایشگاهی استاندارد به نمایش در آمده است.

نگاهی به محصولات سروش دیزل در اتو اکسپو تهران 1402

نگاهی به محصولات سروش دیزل در اتو اکسپو تهران 1402

همان‌طور که گفته شد، محصولات رنو سامسونگ در غرفه سروش دیزل سبب شده تا خیلی عظیمی از بازدیدکنندگان به سوی این دو مدل جذاب روانه شود. از همین‌رو می‌توان نمایش رنو سامسونگ XM3 و QM6 را یکی از مهم‌ترین رویدادهای این دوره از نمایشگاه برشمرد.

رنو سامسونگ XM3

از مشخصات و ویژگی‌های رنو سامسونگ XM3 می‌توان به موتور چهار سیلندر خطی بنزینی 1.6 لیتری بنزینی اشاره کرد که توانایی تولید 142 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از جمله ویژگی‌های ایمنی و راحتی سامسونگ XM3 می‌توان به سیستم‌های هشدار خروج از خط، هشدار نقطه‌ی کور، کمک پارک، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. همچنین امکاناتی مانند صندلی‌های برقی، سیستم صوتی بوس، اتصال کارپلی و آندروید اتو، شارژ بی‌سیم و صفحهی نمایشگر 10 اینچی در این خودرو به کار رفته است.

رنو سامسونگ QM6

رنو سامسونگ QM6

زیر کاپوت رنو سامسونگ QM6، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر قرار دارد که حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در رنو کولیوس کره‌ای برعهده دارد. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است، بنابراین برخلاف نسخه‌های قبلی رنو کولیوس قابلیت بیراهه نوردی ندارد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، اتو پارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم هشدار تصادف از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و سردکن تمام صندلی‌ها، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Bose و حالت رانندگی اکونومی اشاره کرد.

کامیونت هیوندای Mighty

کامیونت هیوندای Mighty

کامیونت EX8 یا همان هیوندای Mighty یک کفی ۷.۳۷ متری است که دارای موتور دیزلی چهارزمانه کاماتریل با حجم ۴ لیتر و ۴ سیلندر است. این موتور به توربوشارژر، اینترکولر و ریتاردر مجهز بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۷۰ اسب بخار و ۴۱۱ نیوتن متر می‌رسد. قوای فنی از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک هیوندای به چرخ‌های خودرو وارد می‌شود. از ویژگی‌های این کامیونت می‌توان به ظرفیت حمل 3100 کیلوگرم روی محور جلو و 4700 کیلوگرم روی محور عقب اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد