موضوعات داغ

مصاحبه با تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در خصوص اتواکسپو تهران 1402 + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در حاشیه برگزاری نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402 با عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو امسال به گفت‌وگو پرداختیم.

زمان برگزاری نمایشگاه و مساحت آن نسبت به سال‌های پیش بیشتر شده است و لطفا در مورد دلیل این موضوع و تفاوت‌های این نمایشگاه با سال‌های قبل توضیح دهید؟

پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران در حالی برگزار شده که در سال گذشته هم در مجلس و دولت موضوع واردات خودرو و برقی کردن آن‌ها، مسائلی بوده است که حاکمیت برای ایجاد یک فضای بهتر در صنعت خودرو دنبال کرده است. به همین خاطر بنظر می‌رسید که از اردیبهشت 1401 که چهارمین دوره برگزار شد تا پنجمین دوره که به بهمن ماه 1402 رسید، هم فاصله زمانی برگزاری زیاد شده بود و همچنین یک تشنگی در جامعه مردم راجب موضوع خودرو وجود داشت که احساس کردیم باید از لحاظ وسعت برگزاری و همچنین کیفیت خودروهایی که در نمایشگاه ارائه می‌شود و از لحاظ زمانی ما به عنوان شرکت نمایشگاهی سهم خودمان را ایفا کنیم، به همین دلیل امسال زمان و وسعت نمایشگاه را اضافه کردیم. از لحاظ زمانی تعداد روزها 7 روز شده و از لحاظ فضا 3 برابر سال گدشته برگزار شد.

تفاوت با دوره قبل برای برگزاری بهتر چه بوده است؟

اولین موضوع حضور برندهای مطرح خارجی مانند کیا، نیسان، هوندا، هیوندای و ... که سال‌های قبل به دلیل تحریم‌ها و عدم توجه دولت به واردات حضور نداشتند ولی امسال شاهد حضورشان بودیم. البته همچنان به دلیل وجود تحریم ها خود شرکت‌های تولید کننده مذکور امکان حضور ندارند ولی ما در این نمایشگاه خودروها را دیدیم و سهم شرکت‌های چینی کمتر شد. در نمایشگاه سال 1401 این رویداد را "نمایشگاه پکن" می‌خواندند و همه خودروها چینی بودند. اما این نمایشگاه متفاوت برگزار شد و سهم برندهای اروپایی و ... اضافه شد. ضمنا نمایشگاه رسالت اش این است که صحنه واقعی حاکم بر صنعت را نشان دهد. ما که متولی تولید و واردات خودرو نیستیم اما سال گذشته آن چیزی که نمایشگاه نشان داد این بود که تشنگی برای برندهای مختلف وجود دارد و اما امکانن وارداتش نیست اما امسال با نگاه حاکمیتی برای واردات با تمرکز بر خودروهای هیبریدی و برقی، ورود خودروها با برندهای مختلف نشان داد ظاهرا ظرف نمایشگاه نیز متناسب شده است و همچنین سال‌های آینده این ظرف می‌تواند کاملا متفاوت باشد و یک رقابتی بین خودروسازان داخلی و واردکننده ها برای ارتقا سطح کیفی خودروهای تولید داخلی شکل بگیرد. امیدواریم این آرزو محقق بشود.

به عنوان یک فرد مطلع نظر شما در خصوص حواشی مربوط به مجری جدید نمایشگاه و نحوه اجرا چه هست؟

در مورد مجری و برگزارکنندگان نمایشگاه کسانی که باید نظر بدهند مجموعه رسانه ها، مردم و مشارکت کننده‌ها هستند. ما به عنوان سایت نمایشگاهی مبنا را ارزیابی‌های این گروه‌ها می‌گذاریم. اما اگر ارزیابی ما را بخواهید اعداد و ارقام نشان از رشد سه برابری نمایشگاه می‌دهد. از لحاظ تبلیغات نسبت به دوره‌های قبل گستردگی تبلیغات را داشته‌ایم. البته اشکالاتی نیز در برگزاری وجود داشت مانند افتتاحیه که نظم لازم را نداشت که یک امتیاز منفی بود. ولی در مجموع با توجه به فرصت کمی که وجود داشت البته یک رقابت ناسالم نیز شکل گرفت که نمایشگاه را به نحو ممکن از شهر آفتاب جدا کنند، همین خود یک مانع بود که شاید آن چیزی که آرزوی ما بود محقق نشد امسال، اما مجموعا من به برگزاری نمایشگاه امسال نمره مثبت میدهم اما اشکالاتی نیز بود که باید برطرف شود. در ضمن باید اشاره کنیم که ما چک سفید امضا به هیچ مجری نداده‌ایم و این را ثابت کرده ایم. همچنین با ارزیابی شما به عنوان رسانه تا پایان این نمایشگاه اگر نکاتی باشد که پنهان بوده است اگر اطلاع داشته باشیم قطعا برای انتخاب مجری در سال بعد اثرگذار خواهد بود.

ویدیو مصاحبه عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد