موضوعات داغ

نمایش نیسان ایکس تریل 2023 در اتواکسپو تهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت نامی خودرو به عنوان یکی از شرکت‌های واردکننده محصولات نیسان به ایران، نیسان ایکس تریل 2023 را در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش عموم در آورد. این در حالی است که شرکت نامی‌ خودرو چندی پیش محصولات نیسان از جمله ایکس تریل، سیلفی و کیکس را طی مراسمی به صورت رسمی معرفی و رونمایی کرده است و اکنون برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش عموم در آورده است. گفتنی است این نمایشگاه که از نهم تا پانزدهم بهمن ماه 1402 در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی شهرآفتاب در حال برگزاری است.

نگاهی بر نیسان ایکس‌ تریل 2023

نیسان ایکس تریل یکی از کراس‌اوورهای نام آشناست که در دور قبلی واردات خودرو توانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص دهد. اکنون این کراس‌اوور ژاپنی با چهره‌ای بروز شده و جدید فرصت پیدا کرده تا بار دیگر در بازار ایران به رقابت بپردازد.

نیسان ایکس تریل برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ راهی بازارهای جهانی شد و تاکنون چهار نسل از این خودرو عرضه شده است که سومین نسل از این خودرو سابقه حضور در ایران را دارد. نسل چهارم ایکس تریل در سال ۲۰۲۱، بر اساس پلتفرم مشترک نیسان و رنو با نام CMF-CD، با دو نسخه بنزینی و هیبریدی معرفی و راهی بازارهای جهانی شده است. جالب اسیت بدانید که این محصول در بازار ژاپن تنها با نسخه هیبریدی عرضه می‌شود.

نیسان ایکس‌ تریل 2023

بررسی مشخصات فنی نیسان ایکس تریل 2023

در بخش مشخصات فنی نیسان ایکس تریل تفاوت چندانی با نسل قبلی مشساهده نمی‌شود. بر این اساس نیسان ایکس تریل 2023 از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می‌کند که توانایی تولید 181 اسب‌بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 244 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی نیز از طریق یک گیربکس Xtronic CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. نیسان ایکس تریل در بخش سیستم های تعلیق، از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می‌برد.

سیکل ترکیبی مصرف سوخت در این کراس‌اوور 1696 کیلوگرمی 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به عدم وجود سیستم توربوشارژر در پیشرانه، عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد.

فضای داخلی نیسان ایکس تریل 2023

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان ایکس تریل 2023

نیسان X Trail در بخش امکانات رفاهی و ایمنی خودرویی مجهز به شمار می‌رود. این خودرو به دستیارهای رانندگی هوشمند نیسان مجهز است و علاوه‌برآن، سطح مناسبی از امکانات رفاهی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی ردیف جلو، سیستم صوتی Bose به همراه نمایشگر، کلاستر دیجیتال، حالات رانندگی مختلف و تریم چرمی کابین از جمله تجهیزات نیسان ایکس تریل هستند. این خودرو در تست تصادف موسسه یورو انکپ، موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/19
مانیتورش کجاست