موضوعات داغ

تست رانندگی محصولات مونتاژی شرکت خودروسازی فردا در اتو اکسپو تهران + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی فردا به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودرو در ایران، در نمایشگاه اتو اکسپو تهران سال 1402 با سه محصول مونتاژی خود به نام‌های SX5، T5 و فردا 511 حضور پیدا کرد. این سه خودرو که هر کدام در یک سگمنت بازار فعالیت می‌کنند، فرصت مناسبی را برای مقایسه ویژگی‌های فنی و کاربردی آن‌ها فراهم کرد.

فردا 511

فردا 511 یک سدان 4 درب متوسط است که با موتور 1.5 لیتری و سیستم تنفس طبیعی عرضه می‌شود و به تازگی قرار است عرضه آن دوباره آغاز شود. این موتور توان تولید 106 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق گیربکس 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. مصرف سوخت پایین از ویژگی‌های بارز این خودرو است، به طوری که مصرف ترکیبی آن 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز فردا 511 در سطح رقابتی قرار دارد.

فردا SX5

فردا SX5 یک کراس اوور متوسط است که با موتور 1.6 لیتری Mivec عرضه می‌شود. این موتور 4 سیلندر توان تولید 123 اسب بخار و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. نقطه قوت این موتور فناوری Mivec است که با بهبود راندمان حجمی، قدرت و گشتاور مطلوبی را در دسترس قرار می‌دهد. البته انتظار می‌رود برای یک کراس اوور خانوادگی قدرت بیشتری در نظر گرفته شود.

FMC T5

FMC T5 یک کراس اوور 5 نفره شهری است که طراحی آن الهام گرفته از خودروهای اروپایی است. این خودرو با موتور توربوشارژ 1.5 لیتری و حداکثر قدرت 156 اسب بخار عرضه می‌شود. گشتاور این موتور به 230 نیوتن متر می‌رسد. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز همراه این موتور خواهد بود. قدرت و گشتاور بالا از نقاط قوت T5 محسوب می‌شود.

با مقایسه این سه خودرو می‌توان دید که هر کدام با توجه به سگمنت بازار و کاربری مورد نظر، ویژگی‌های فنی متفاوتی دارند. در حالی که فردا 511 بر مصرف سوخت پایین تمرکز دارد، SX5 و T5 به دنبال ارائه قدرت و شتاب بیشتر هستند. با این حال فردا موتورز با عرضه این سه محصول، گام موثری برای پوشش سگمنت‌های مختلف بازار خودروی ایران برداشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/17
Sx5
خیلی ماشین نرم و جادار هستش
مخصوص خانواده هستش