موضوعات داغ

نگاهی بر غرفه ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ + عکس

عکس مطلب اول

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران از بازه ۹ الی ۱۵ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شده و تقریبا تمام خودروسازان مطرح کشور در آن حضور یافته‌اند. ماموت خودرو به همراه تمام زیرمجموعه‌های خود از جمله ماموت، ماموت کانکت، مکث موتور، دیار خودرو، تیگارد موتور، آتین خودرو، ویرا دیزل، پیلسان و ... وارد شهر آفتاب شده و هر یک از این زیرمجموعه‌ها دارای غرفه اختصاصی برای عرضه محصولات خود هستند. ماموت خودرو به نوبه خود دو کراس‌اوور و یک سدان جذاب متعلق به برند Jetta را در غرفه به نمایش گذاشته که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

جتا VS7 یک کراس‌اوور شهری دیفرانسیل جلو است که بر اساس پلتفرم MQB ساخته و می‌توان آن را نسخه چینی و ارزان‌قیمت اشکودا کودیاک در نظر گرفت. این ماشین از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، قوای محرکه را به سمت چرخ‌های جلو می‌فرستد و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۹.۷ ثانیه را برای VS7 رقم می‌زند.

جتا VS7

جتا VS5 برادر کوچک‌تر VS7 به‌حساب می‌آید که علیرغم بهره‌مندی از قوای فنی مشابه، امکانات و آپشن‌های کمتری دارد. البته در عوض امکانات کمتر، مصرف سوخت این ماشین پایین‌تر است. جتا وی‌اس۵ در ازای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۶٫۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند، حال‌آنکه برادر بزرگ برای پیمایش این مسافت به هفت ممیز چهار دهم لیتر بنزین احتیاج دارد.

جتا VS5

و اما سدان VA3 سومین خودرو جتا در غرفه ماموتی‌هاست. وی‌ای۳ بر خلاف کراس‌اوورهای جتا به موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده و ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا صد سدان جتا ۱۲٫۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر، مهم‌ترین مزیت خودروی وارداتی ماموت به‌حساب می‌آید. این ماشین برای پیمودن صد کیلومتر جاده شهری نیز حدود ۷٫۶ لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکاناتی همچون رینگ‌های آلیاژی، پنل ابزار دیجیتال، سیستم مولتی‌مدیا به همراه نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دیلایت، اتولایت، تریم چرمی کابین و فرمان، شیشه‌بالابرهای برقی، سقف پانورامیک، آینه‌های تاشو برقی، سنسور نور و سنسور باران در لیست تجهیزات این سه خودرو مشترک هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد