موضوعات داغ

خط تولید ری را افتتاح شد، کراس اوور ملی ایران خودرو در راه بازار + فیلم

عکس مطلب اول

با افتتاح خط بدنه سازی، رنگ و مونتاژ، خودروی جدید ایران خودرو با نام "ری را" به صورت رسمی وارد مرحله صنعتی‌سازی شد و پس از طی مراحل کیفی، ظرف سه ماه آینده تجاری‌سازی و عرضه خواهد شد.

صبح دیروز طی مراسمی که با حضور وزیرصمت و مسئولین شرکت ایران خودرو برگزار شد، گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح خط تولید اولین کراس اوور ملی را اعلام کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه این مراسم اعلام کرد: این خودرو در اردیبهشت ماه 1403 راهی بازار خواهد شد.

مشخصات فنی کراس اوور ری را

خودرو ری را که در دسته بندی کراس اوور قرار می گیرد، مجهز به موتور EF7PTC با حجم 1645 سی سی است که توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس شش سرعته اتوماتیک امکان شتاب گیری از حالت سکون تا 100 کیلومتر در ساعت را در 10.4 ثانیه فراهم می کند.

حداکثر سرعت این خودرو 195 کیلومتر در ساعت است و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر است. ری را دارای امکانات نسبتا بروزی است که می توان به نمایشگر دوگانه 12 اینچی، سان روف برقی، کروزکنترل هوشمند، چراغ های جلو و برف پاک کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق در صندوق عقب، سیستم باز کردن صندوق توسط حرکت پا، درب برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، پدل شیفتر پشت فرمان و سیستم شارژ بی سیم اشاره نمود.

ری را به تولید انبوه رسید

امکانات ایمنی ری را شامل کمک پارک جلو، دوربین 360 درجه، سیستم تشخیص نقاط کور، پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، قفل کودک درب های عقب، ایموبیلایزر، ایزوفیکس، هشدار سرعت بالا و اخطار باز بودن کمربند است. علاوه بر این، از سیستم های کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، کنترل کشش و ضد هرزگردی (TCS)، کمک ترمز (BAS) و سایر تجهیزات پیشرفته ایمنی مانند ترمز پارک برقی، ترمز اتوماتیک و سیستم های کمکی آغاز حرکت در سراشیبی و سربالایی نیز بهره می برد.

کیسه های هوا، فرمان برقی تنظیم شونده در چهار جهت با کلیدهای کنترلی، صندلی های برقی گرم کن دار و قابلیت تنظیم صندلی ها نیز از دیگر امکانات رفاهی و راحتی سرنشینان ری را محسوب می شود. سیستم چند رسانه ای هوشمند با صفحه نمایش لمسی 12 اینچی و سیستم صوتی با 9 بلندگو، امکانات ارتباطی و سرگرمی عالی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. صندلی جلو و عقب تاشو دو تکه با زیرآرنجی نیز از دیگر نکات طراحی فضای داخلی این خودرو است.

چراغ های با قابلیت گردش در پیچ ها، چراغ خوش آمدگویی درب های جلو و چراغ همراهی تا منزل،در این خودرو تعبیه شده است. شیشه ها مجهز به آنتی ترپ، سولار و دودی عقب هستند و آینه های داخل و جانبی نیز از نوع الکتروکرومیک، برقی تاشونده و راهنمادار می باشند.

ویدیو افتتاح خط تولید ری را

کراس اوور ملی ری را با 68 درصد داخلی سازی عرضه می شود

ری را با داخلی سازی 68 درصد که به زودی به 80 درصد خواهد رسید، در راستای منطبق بودن با 85 استاندارد مشخص طراحی شده است و با سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی و همچنین تولید با تیراژ مناسب وارد بازار خواهد شد. این محصول قابلیت ارتقا به استانداردهای بین المللی را نیز دارا می باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد