موضوعات داغ

توقف شماره گذاری 18 خودرو به علت مسائل زیست محیطی

عکس مطلب اول
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در حال حاضر خودروها در کشور باید استاندارد یورو 4 را رعایت کنند، گفت: خودروهای جدیدی که می‌خواهند در کشور تولید شوند از 1396 باید استاندارد یورو 5 را رعایت کنند. سعید متصدی گفت: رعایت استاندارد یورو5 ابتدای سال96 برای خودروهای جدید براساس مصوبه دولت است ولی خودروهای قدیمی همچنان براساس یورو 4 کنترل می‌شوند.
به نقل از ایسنا، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در ارتباط با توقف شماره‌گذاری خودروهایی که مشکلات محیط‌زیستی دارند، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست دائما و در تمام طول سال کنترل‌هایی را روی بحث مربوط به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی انجام می‌دهد به نحوی که در حال حاضر شماره‌گذاری 10 مدل خودروی گازسوز و حدود هشت مدل خودروی بنزینی به دلیل مشکلات زیست‌محیطی ممنوع شده است.متصدی بیان کرد: البته تعداد این ممنوعیت شماره‌گذاری‌ها متغیر است، هر زمان که نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌ها نشان داد که خودرویی مطابق استانداردها نیست شماره‌گذاری آن متوقف می‌شود و هر زمان که رفع عیب کنند شماره‌گذاری را مجددا از سر می‌گیریم.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/13
الان بیش از 15 ساله که هر چند وقت یه بار میگن فلان ماشین رو پلاک نمیکنیم. مثلا 405 و مشتقات 405 حدود 23 ساله که تولید میشه یا پیکان و مشتقاتش بیش از 35 ساله تولید میشه. آیا این ماشین ها با تکنولوژی قدیمی موتور و... میتونن بیشتر از یورو 2 رو در بهترین شرایط پاس کنن ! !!!؟؟؟ ولی الان پراید و 405 و سمند و پیکان که شامل 70 درصد تولیدات داخلی میشن هنوز با افتخار تولید میشن و هر چند سال یه بار یه یورو تو مشخصات آنها اضافه میشه. سال 96 باز 405 و پارس و پراید و... تولید خواهند شد ولی با یورو 4 !!!!! نتیجه خودروسازی دولتی و انحصاری همینه و حداقل تا 10 الی 15 سال دیگه بازم پراید و 405 تولید خواهند شد.
1395/6/13
من که چشمم آب نمی خوره، انواع پراید و انواع سمند و انواع پژو توقف شماره گذاری بشن و بعد به استاندارد واقعی یورو ۴ به بالا برسن. فوقش مثلا میگن بیا فیلتر رو عوض کردیم شد یورو ۴ و البته ۵ میلیون گرون تر شده‌.
1395/6/13
امیدوارم این اتفاق واقعا بیوفته
1395/6/13
بابا اینکه دعوا نداره که یه برچسب یورو 5 درست میکنیم میزنیم به در ماشین میشه یورو 5
1395/6/13
بعد با یه جلسه لغو میشه تصمیمشون! :)
مث تیمای بدهکار لیگ برتر که همیشه قبل شروع لیگ میگن اجازه بازی ندارن!!
1395/6/14
کیفیت خودور هاشون یه طرف بنزین بی کیفیت هم یه طرف ماجراست گازوییل ایران35000هزار برابر استاندارد جهانی گوگرد داره!!!!!!!!در صورتی که یکی از پاکیزه ترین سوخت هاست!؟این خانه از پایبست ویران است!
1395/6/14
تا وقتی که بازار و صنعت خودرو در انحصار دو آشغال ساز بزرگ یعنی سایپا و ایرانخودرو باشه همینه.اونا هر جور بخوان عمل میکنن هر غلطی میکنن و اینقدر دستشون تو دولت درازه که خودرو سازی رو به گند کشیدن،حتی این قانون گمرگ و این درصد بالای گمرک برای واردات ماشین هم که به اسم حمایت از تولید خودرو داخلی هست هم کار همین حرا.. هاست.