موضوعات داغ

شاهین فیس لیفت، چهره جدید برای سدان پرچمدار سایپا + عکس

عکس مطلب اول

سدان شاهین سایپا را می‌توان یکی از معدود خودروهای خوش‌چهره جدید بازار کشور دانست و حالا در خودروبانک به سراغ این خودرو رفتیم تا به صورت یک رندر دیجیتالی چهره این سدان تولید داخل را به روزتر کنیم و نشان دهیم که می‌توان به کمک تکنیک‌های روز طراحی خودروهای داخلی را جذاب‌تر نمود.

طراحی شاهین فیس لیفت

در نمای جلو در اولین نگاه شباهت طراحی شاهین جدید با سدان پرطرفدار و جذاب فورد مدل فیوژن کاملا به چشم می‌آید.شکل چراغ‌ها کاملا همان طرح به کارگرفته شده در فورد فیوژن هستند و از نظر گرافیک داخلی نیز شباهت‌ها واضح است. جلوپنجره را می‌توان ترکیبی از جلوپنجره شاهین G و سدان فیوژن فورد دانست که حالا عریض‌تر شده و نمایی کاملا تهاجمی‌تر به خودرو داده است.

اما در بخش سپر شاهد یک مدل جدید از سپر هستیم که برای سراتو سواران آشناست و شبیه به این سپر را در سراتوهای مدل 2017 و 2018 دیده ایم البته جای چراغ‌های مه‌شکن از داخل ورودی هوای پایین به بالای ورودی‌های جانبی هوا منتقل شده و همین موضوع جزئیات زیبایی را به سپر اضافه کرده است. در مجموع نمای جلویی در عین سادگی بسیار پخته و مدرن‌تر شده است.

در نمای جانبی شاهد تغییر خاصی در بدنه خودرو نیستیم ولی رینگ‌های قدیمی آلومینیومی جای خود را به یک رینگ 17 اینچی جدید جذاب با تم دودی داده است که به همراه لاستیک‌های بزرگتر در تضاد با رنگ بدنه، خودرو را بسیار با جذبه کرده است.

نمای عقب شاهین فیس لیفت

در نمای عقب اما با تغییر چراغ‌های عقب و به طبع آن گلگیرها، شاهد یک جهره جدید و البته جذاب هستیم که ما را به سرعت به یاد خودروهای ب ام و سری 3 از نوع GT می‌اندازد. گرافیک و شکل چراغ تا 90 درصد تغییر کرده و حالا بزرگتر و کشیده‌تر به چشم می‌آید. یک دیفیوز جدید مشکی رنگ با خروجی های دوقلو در دو طرف به سختی به چشم می‌آید و تغییر آنچنانی را در عکس نمی‌توانیم متوجه شویم اما مطمئنا در صورت اجرایی شدن از نمای نزدیک بهتر به چشم خواهد آمد. نکته دیگر در نمای عقب که به چشم می‌آید تغییر بخش پایینی درب صندوق است که حالا با زه کرومی تزئین شده و نوشته شاهین از رو درب صندوق سمت راست به بخش پایینی سمت چپ منتقل شده است.

مشخصات فنی شاهین فیس لیفت

در بخش فنی شاهین فیس لیفت از همان پیشرانهME16 تولیدی مگاموتور بهره می‌برد که فروردین ماه امسال رونمایی شد. این پیشرانه از نوع چهارسیلندر خطی با 16 سوپاپ با حجم دقیق 1587 سی سی تنفس طبیعی است. در بخش خروجی قدرت این موتور توان تولید 115 اسب بخار قدرت در5800 دور در دقیقه را دارد و گشتاور آن در دور 4200 به 147 نیوتن متر می‌رسد. این پیشرانه از استاندارد آلودگی یورو 5 پیروی می‌کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شرکت DAE چین نیروی تولیدی پیشرانه شاهین فیس لیفت را به محور جلو منتقل می‌کند اما نسخه 5 دنده دستی نیز قابل سفارش است.

رندر دیجیتالی شاهین فیس لیفت ارائه شده توسط خودروبانک

در پایان باید یادآوری کنیم که این طرح در واقع یک رندر دیجیتالی از پرچمدار خانواده شاهین سایپا است و در واقعیت چنین خودرویی طراحی یا تولید نشده است. هدف از این طراحی نمایش توانایی در ارائه یک طراحی زیبا برای خودروهای ایرانی با تکیه بر استعداد طراحان داخلی است و در نهایت حاصل کار می‌تواند به ارائه یک محصول جدید و البته به روز بدل شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/28
سلام
قشنگ شده.
1402/11/29
چه قشنگه و طراحی پخته نشون میده
1402/11/29
خداییش این دیگه قشنگه.دوتا موتور برقی بندازی زیرش قدرتش بره رو 400 اسب بخار البته استحکامات و ترمزش هم در حد همون بدنه و قدرت و شتاب باشه دیگه حرف نداره.آقا همین حرف منو بندازین تو خط تولید البته نه با قیمت فضایی.مثل بقیه شرکت های روز دنیا.اون موقع مردم نه از سر ناچاری و اجبار بلکه با میل باطنی خودشون میان سمتتون.
1402/11/29
عالی عالی بود مخصوصا چراغ های عقب که شبیه بی ام و ۵۲۸ شده👏👏👏
1402/11/30
کاش یکم عرض ماشین رو بیشتر کن و رینگ هایه بزرگتری براش بزارن
1402/11/30
سلام اگر انبار گزوز شاهین پشت سپیر عقب مخفی بشه خیلی زیباتر هستش الان که اویز و پیداست
1402/12/1
عالیییبی